• Mrs VW

brännande smärta i huden?

Hej gott folk. Jag har brännande smärta vid beröring på underarmen. Inget syns och jag har inte gjort illa mig. Jättekonstigt. Finns det någon som känt liknande eller vet vad det beror på?

• Svar på tråden brännande smärta i huden?
  • Philippa

Kan vara början på bältros.....

• Theresemingert

Jag har så jätte ofta lite överallt, haft i flera år! Mitt går över av sig själv och har inte varit mer med de!

• The Fugly
    Philippa skrev 2013-12-21 23:19:52 följande:

Kan vara början på bältros.....

Håller med, så började det för mig.
  • Syster C

Hej.

Det kan vara början på bältros men om inga utslag dyker upp så kan det vara något som kallas Hyperalgesi. Jag hade det en period. Stressrelaterat, alla känselreceptorerna går på högvarv och överreagerar på beröring. Jag kunde inte duscha, för att det gjorde så ont.

Det är tydligen något som är "vanligt" vid fibromyalgi men andra kan också få det vid stressiga perioder tex.

Googla på det.

Hoppas det går över för dig snart!

• Mrs VW
    Syster C skrev 2013-12-23 07:33:21 följande:
    Hej.

Det kan vara början på bältros men om inga utslag dyker upp så kan det vara något som kallas Hyperalgesi. Jag hade det en period. Stressrelaterat, alla känselreceptorerna går på högvarv och överreagerar på beröring. Jag kunde inte duscha, för att det gjorde så ont.

Det är tydligen något som är "vanligt" vid fibromyalgi men andra kan också få det vid stressiga perioder tex.

Googla på det.

Hoppas det går över för dig snart!

Okej. Tack för din infomation. Jag fick inga utslag och den brännande stickande känslan kommet och går. Ibland är det så illa att jag inte kan ha kläder på mig där. Det är ett område på ca 2 dm på baksidan av överarmen. Sen har jag tidigare haft konstig smärta på smalbenen fram. Jättekonstiga ställen.
  • makulerad

Kan det vara inbillning?

Svar på tråden brännande smärta i huden?