Lämnad- Hur överlever man?
Sakta håller jag på att dö.
Det är så det känns. Det är en månad sedan han lämnade mig, vi har haft ett ganska stökigt förhållande. Eller det är nog inte rätt ord. Men det har varit lite kämpigt under en ganska lång tid.
Lång historia kort. Vi är båda i 25-30 års åldern, har varit tillsammans i 9 år. Efter mer än halva tiden började min sexlust att avta. Jag trodde då att det berodde på att man kommer in i en mera vardag tillsammans då vi flyttat ihop, jag gått in i väggen och var ganska deprimerad. Det funkade fortfarande mellan oss men vi hade inte lika mkt sex som innan.
För 2 år sedan, mitt under vår vintersemester fick jag panik. Flashminnen kom tillbaka och efter många terapeutsamtal kom jag fram till att jag blivit sexuellt utnyttjad som barn. En viss försvarsmekanism hade slagit in och då tagit bort delar av min lust.
Nya tag. Försökte läka. Det var otroligt tufft och svårt, dels för min egen skull, min sorg och allt men också att se honom så förstörd. Det jag dock kände var att han var förstörd för sin egen skull och inte delvis för det jag hade varit med om- vilket var en sorg för sig.
Har ätit antidepressiva i 6 år, varje gång jag försökt att sluta har det blivit kaos vilket har resulterat i att efter 3 veckor har jag återgått till medicinen. Varit på så många läkarsamtal som jag inte ens kan räkna längre, när jag förklarat att jag inte längre vill äta denna medicin utan läka på egen hand och kunna ta tag i mig själv. Har då fått svar som "äh lite lyckopiller är ju inget som skadar". Tills jag i våras träffade en annan läkare då min ordinarie var sjuk. Hon uppmärksammade medicinen, hur länge jag hade ätit den och dosen. Det visade sig att det är en medicin som man vanligtfall inte brukar skriva ut till personer i min ålder då det bara brukar förvärra depressionen om man äter det under längre tid. Så i våras beslutade jag mig för att sluta med den och har sedan dess inte ätit den.
Tillbaka till oss. Jag har försökt att förklara, prata och berätta om hur jag tänker och känner. Att jag inget hellre vill än att allt ska bli bra mellan oss och att vi kanske borde försöka med terapi. Har då fått svar som "men bokar du så kommer jag". Efter en ganska jobbig höst på jobbet då jag inte tog mig tiden till att få till det med en familjeterapeut tog jag äntligen tag i det för 5 veckor sedan. Fick massa svar, bokade en tid och skulle hem och berätta detta för honom.
Hinner dock inte med det då han hinner göra slut innan.
Han älskar mig och kommer alltid att ha mig i sitt hjärta säger han. Men han tror inte på oss och vill (som jag känner) slänga de 9 åren i sopkorgen och fortsätta med sitt liv. Den senaste månaden har varit den värsta någonsin i mitt liv och jag vet inte hur jag ska överleva detta. Samtidigt, när jag själv skriver dessa ord så kan jag inte förstå hur jag tänkte att detta kanske skulle gå att ordna när jag har varit den ända drivande personen i detta. Idag fick jag för mig att göra ett konto på badoo bara för att kolla om han hade skapat ett -vilket han har! Med sin email adress och sitt namn. Och det gör så fruktansvärt ont att se, även om jag vet att det inte alls kanske kommer att leda någonstans.
Så för er som blivit lämnade där ute, hur gör man?
Jag kan inte leva med detta längre, jag vet på riktigt inte hur jag ska överleva. Det är ett under att jag vaknar varje dag och inte har dött i sömnen för att jag "glömt att andas eller liknande". Jag har förlorat min bästa vän, det känns som att han har dött och tagit med sig mitt hjärta. Han säger att "du måste hitta dig själv, lära dig att älska dig själv och trivas med den du är för du är helt underbar". Hur fan ska jag kunna göra det nu?
"När du har gjort det så kanske vi kan försöka igen". Nu känner jag bara att jag måste bevisa detta för honom snarast möjligt.
Jag är livrädd att han ska träffa någon ny, typ i morgon. De vänner han har säger mer eller mindre att han ska ut och ligga, dejta nya sexiga och heta tjejer och bara leva livet. Jag vet ju dock inte om han kommer att göra detta men eftersom jag själv är så långt ifrån detta så gör det så ont när han får dessa råd.
Jul, nyår, årsdagar, födelsedag, alla hjärtans dag - HUR FAN ÖVERLEVER MAN?