• CarpeNoctem

Ni som är väldigt bleka! vad har ni för foundation??

Behöver bara lite tips, är så trött på att jag varje gång får tag i en som gör mig orange i ansiktet. Får alltid råd av folk som jobbar inne i butiken, men ändå blir det fel. Nu är jag trött på slänga ut pengar på grejer jag inte kan använda.

Så för sakens skull, vilket märke använder ni? Jag är väldigt blek och det är inte bättre nu på vintern. Vill gärna hitta en bra foundation då jag har lite problem med finnar som jag gärna vill dölja vissa tillfällen.

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Ni som är väldigt bleka! vad har ni för foundation??
  • Angdev
    CarpeNoctem skrev 2013-12-22 09:42:27 följande:

Behöver bara lite tips, är så trött på att jag varje gång får tag i en som gör mig orange i ansiktet. Får alltid råd av folk som jobbar inne i butiken, men ändå blir det fel. Nu är jag trött på slänga ut pengar på grejer jag inte kan använda.

Så för sakens skull, vilket märke använder ni? Jag är väldigt blek och det är inte bättre nu på vintern. Vill gärna hitta en bra foundation då jag har lite problem med finnar som jag gärna vill dölja vissa tillfällen.

Tacksam för svar :)

Jag har åtskilliga kunder i veckan som är väldigt ljusa i hyn. När jag lägger fram förslag så beror det på undertoner, om man är oljig/torr och vilken täckning man vill ha som kund.

Blir dina foundations orangea så är det fel undertoner dvs du ska ha rosa undertoner i din foundation.
  • CarpeNoctem

Jaha det var mer än vad jag hört innan, trots jag bett om hjälp. Jag har ganska blandad hy..men tack för tipset, ska jag definitivt kolla nästa gång.

• MissAdolfsson

Är så värt att gå till en butik som säljer smink och fråga om hjälp tillexempel kicks. Jag fick all hjälp jag behövde och har inte bytt sen dess :)

• Darla

Lancome Teint Idole 01.
    Täcker och jämnar ut bra.
    Men jag misstänker att den nyansen inte har rosa undertoner?

• Lady Paraplyh

Jag har ljus rödflammig hy och använder Maybelline moose, den tycker jag är superbra.

Såhär ser den ut: www.google.se/search&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=U7O2Ut-8Goff4wSMoICgCA&ved=0CAYQ_AUoAQ#i=12

• Dr Mupp

Tikei N1
    Idun Saga
    Bare minerals Fairly Light

Jag är ljus/blek åt det lite mer varma hållet. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Orcha

Brun utan tvål...

(OBS: den var gratis, nästa kostar)

I UK åker jag i en väldigt high fart. Här hemma småpyser jag mest...
  • LadyTeague

Jag är väldigt ljus och har flera gånger fått råd att använda en foundation med gula toner i butik, men när man kommer ut i dagsljus så ser man hemsk ut.

Jag använder olika, men oftast någon av de vanligaste märkenas ivory eller porcelain, jag testar i butiken och tar den som känns minst gul/orange. På det har jag puder, oftast också med rosa undertoner.
    Jag är väldigt noga med att inte få för mycket smink, för det är aldrig snyggt att vara spacklad, men kanske värst om man är väldigt blek. 

Just nu har jag FIT ME från maybelline, foundation: 110 porcelaine och puder: 115 ivory. Det är inte det bästa jag har haft för min hy, men färgen är bra.
    Nästa gång kanske det blir KICKS egna märke, har aldrig testat detta men tyckte att jag såg många ljusa toner i deras sortiment. 

Att dölja ett fel med en lögn är att ersätta en fläck med ett hål
  • felicityporter

Vill bara påpeka att man kan vara väldigt blek och ändå inte ha rosa undertoner! Det är väldigt vanlig att man - även som likblek - har gul eller neutral underton, och då passar en foundation med gul underton bäst. Gul underton är absolut inte detsamma som gul foundation, något jag tycker är viktigt att understryka. Däremot har jag också märkt att butikspersonal generellt har en förkärlek till att välja foundations som är några nyanser för mörka till sina kunder, vad detta beror på har jag ingen aning om, men jag får spekulera fritt tror jag att de tror alla vill få lite mer färg/se lite mer "levande" ut.

• U never saw me

Jag har samma problem och löste det genom att använda BUS-kräm ett par gånger i veckan. Då var det inte längre några problem att hitta en foundation som passade. Som bonus så syns finnar och ärr mindre om man har lite färg i ansiktet.

• Grappa

Jag har samma problem som du TS, jag ser ut som en clown med de flesta foundations och det beror på att jag har en gulaktig blekhet. Jag brukar testa på halsen, stämmer det där så är det rätt.
    Själv använder jag Laura Mercier tinted moisturizer i färgen Nude. Jag såg en kollega med den krämen och ytan var så jämn och fin att jag var tvungen att fråga henne vad hon använde, det är en fantastisk kräm. Dyr, men värd det.
    Jag har också testat Loreals BB cream och fått frågan av flera på jobbet vad jag har för kräm för den är så snygg. Den är ju billig så det gör inget om den skulle vara fel.
    Sen när du hittar rätta krämen för dig så köp den på ebay nästa gång, du kommer ner på halva priset.

• Curlie

Bare minerals, mineral puderfoundation i färgen fairly light. Oslagbar.

Använder Helena Rubinstein extreme concealer på finnar och dyl.

Svindyra produkter, men min foundation räcker i uppåt två år, och concealern i fyra år!

• Monchichier

Jag använder ACO's sun kissed facecreme 1-2 gånger i veckan.
    Det blir mycket, mycket lättare att hitta den rätta foundationtonen då.
    Jag brukar dock blanda två, en av den ljusaste och en lite mörkare.

• mikipiki

Jag är otroligt blek och använder för tillfället maybellines fit me foundation som heter porcelaine och deras puder som hör till i ivory. Det är ingen klockren match, men det ser bättre ut än många andra märken jag provat :)

• Tealhawk

Har du provat make up stores flytande som heter "milk"? Den kör min kompis på som är väldigt ljus.

These are not the droids you're looking for
  • CarpeNoctem

Tusen tack för alla tips! Jag var iväg och köpte mig fit me (110) igår, och faktiskt tror jag färgen blev riktigt bra (bättre än alla andra jag provat i alla fall) blir att testa på allvar under dagen idag

• Snigelkott

Använder ytterst sällan foundation med när jag gör det har jag två som jag blandar för då kan jag variera färgen efter hur solkysst jag är. FACE Geisha och FACE Snö. Är hyggligt blek, ja.

• Zoja

Använder också fit me 110 med tillhörande puder 115. Det är lite för mörkt men det bästa jag hittat hittills.

• Blackout

Tikei har riktigt ljusa mineralfoundations. Annars gillar jag Diorskin Nude, färg 010.

Svar på tråden Ni som är väldigt bleka! vad har ni för foundation??