• Fjärilslarv

Mensvärk WHY???

Halloj!
    Jaha så har man mensvärk igen då!
    Varför?? Varför har vi kvinnor konstruerats så?

Någon mer än jag som lider där ute Tungan ute

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-22 13:20
    Kan tillägga att jag på ett sånt här humör just nu:

(och då menar jag inte den lilla som erbjuder hades en drink) :p.

Min man håller sig strategiskt på undervåningen och städar :p.

• Svar på tråden Mensvärk WHY???
  • VitSnö

Min högst personliga teori är att det är naturens sätt att säga att vi ska vara gravida. 
    Fler graviditeter=färre mensperioder=mindre ont.

Helt empiriskt naturligtvis!

• Fjärilslarv
    VitSnö skrev 2013-12-22 13:21:09 följande:
    Min högst personliga teori är att det är naturens sätt att säga att vi ska vara gravida. 
    Fler graviditeter=färre mensperioder=mindre ont.

Helt empiriskt naturligtvis!
    där sa du nått!
    Men jag får ju inte bli gravid nu eftersom jag håller på med upptrappningsfasen i allergivaccination. Jag har försökt förklara det för min muff.... resultatet blev att jag fick en alvedon mot smärtan!
  • MissTherese

Fy fan för mens!! Min värk kommer om några dagar. Min mensvärk blir bara värre och värre med tiden, upplever du det så också? Jag är 30

• Fjärilslarv
    MissTherese skrev 2013-12-22 14:23:58 följande:
    Fy fan för mens!! Min värk kommer om några dagar. Min mensvärk blir bara värre och värre med tiden, upplever du det så också? Jag är 30
    jag är nog fel person att svara jag är 28 och har gått på p-piller (fram tils för fyra år sedan, då jag bytte till minipiller) sedan jag var 16.
    men innan jag började med p-pillerna så gick jag dubbelvikt vid mensen.
  • ApanApansson

Du får mensvärk när blodet pressas genom livmodern. Ofta har man mer mensvärk innan man fött barn (men inte alltid såklart).

Min teori är att vi inte ska ha sådan mensvärk vi har idag, det är något "fel" vi utvecklat. Precis som barnafödande där vi fått mindre bäcken och större barn.

• Fjärilslarv
    ApanApansson skrev 2013-12-22 15:10:03 följande:
    Du får mensvärk när blodet pressas genom livmodern. Ofta har man mer mensvärk innan man fött barn (men inte alltid såklart).

Min teori är att vi inte ska ha sådan mensvärk vi har idag, det är något "fel" vi utvecklat. Precis som barnafödande där vi fått mindre bäcken och större barn.
    jo jag vet mkt väl varför, ville bara gnälla av mig lite ;)
    därav ligger tråden i ironi och satir :P.
  • ApanApansson

Haha kollar via IPhone så jag såg inte kategorin
    Ja då förstår jag, förstår dig innan jag fick barn var jag sängliggandes när jag hade mens, inte ett dugg roligt men sen efter barnen försvann den!

• Fjärilslarv
    ApanApansson skrev 2013-12-22 15:16:54 följande:
    Haha kollar via IPhone så jag såg inte kategorin
    Ja då förstår jag, förstår dig innan jag fick barn var jag sängliggandes när jag hade mens, inte ett dugg roligt men sen efter barnen försvann den!
    aha det är det som är grejjen, alltså ploppa ut barn... *sneglar på mannen och fnissar*
    jag får dock inte bli gravid än på några månader, för jag håller med upptrappningsfasen i min allergivaccination och då får man inte bli gravid. sen när man bara har underhållsdos, så får man det.

jag sa det till min muff och svaret jag fick var att jag nu har så ont att jag inte kan böjja mig typ.....
  • fenix 83

Här är det tvärtom. Sitter just nu med en djävulsk mensvärk. Känns nästan som förlossningsvärkar. Efter jag att jag fick mitt första barn så fick jag värre mensvärk men hanterbart men nu efter mitt andra barn har jag fruktansvärd värk. Jag hoppas att det kommer bli bättre. Fick barn i augusti.

Svar på tråden Mensvärk WHY???