• Ollise

Valpen skakar hela tiden HJÄLP!

Hej!

Igår hämtade vi hem vår lilla valp papillon/shihtzu/Yorkierterrier. Hon är jätte duktig på att äta och kissar ute, leker och så precis som valpar ska göra. Det jag undrar över är att hon darrar/skakar hela tiden när hon är vaken. Somnar hon så slutar hon darra efter en stund. Jag tror inte att hon är rädd då hon verkar väldigt trygg och springer runt och leker och beter sig som sagt som valpar ska. Hon blev Vet besiktigad igår innan vi hämtade henne och då hade de inte märkt något. Har även tagit kontakt med uppfödaren idag och hon kände inte heller igen hennes skakningar.

Är det någon som har haft det likadant som kanske vet vad detta är eller har något tips? Snälla skriv.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Valpen skakar hela tiden HJÄLP!
  • lilmissredhotts

Min hund var också skakig första veckan, inte hela tiden men till o från. Jag blev jättenervös och trodde att hon hade nån typ nervskada. Pratade med min veterinär och hon sa att det bara var att slappna av och om det inte slutade efter nån månad skulle vi kolla upp det på tre månaders vaccinationen. Hon slutade som sagt efter en vecka. Troligen är hon lite nervös och orolig och har inte kommit till ro.

Ta det lugnt och stressa inte upp dig, då blir valpen mer orolig. Det lägger sig nog snart :)

• Whitetrash86

Hundar kan skaka när dom har energi att göra av med. Och då menar jag inte bara fysik energi. Som tex när dom vill fram till en hund och inte får, dom skakar dom för att bli av med frustrationen över det osv

Som tidigare skrev så skulle jag avvakta och se om det släpper inom 1 månad när hon verkligen känner sig som hemma och är trygg "på riktigt"

• EmmaLjung

Min hund var också skakig första tiden, men det gick över. Det är en bullmastiff så det är nog vanligt bland alla raser. Nu är han 5 månader och skakar bara när han fryser :)

Svar på tråden Valpen skakar hela tiden HJÄLP!