• Jeneen

Jag är gravid i vecka 5+2. Värk i magen!

Jag har nu under ett par kvällar o mornar haft en morlande värk i magen, de liknar mensvärk fast utan värken i ryggen.
    Är orolig att något är fel. Undrar även om man kan ta en Ipren?
    Är min första graviditet så jag vet inte alls hur jag ska handskas med detta.

• Svar på tråden Jag är gravid i vecka 5+2. Värk i magen!
  • micha123

Är nog bara livmodern som växer. Men du ska absolut inte äta Ipren när du är gravid.. Alvedon går bra men Ipren innehåller något som är skadligt för bebisen.

• jazzan

Brukar vara typ då som livmodern börjar växa ordentligt. Men inga ipren som sagt.

• Cakes

Jag hade också så, i alla fall fram till vecka 8... och det började någon vecka innan jag plussade. Idag är jag i vecka 16 och nu är det andra krämpor som gäller... :)

• Jeneen

Okej tack!

Får hoppas att de går över snart. Inte kul att behöva ligga dubbelvikt i sängen redan nu! Hihi

Antar att även huvudvärken beror på detta.

• c4trin

De e vanligt med värk, precis som de andra skrivit gör de ont när livmodern växer. Alvedon och Panodil e de smärtstillande du kan ta. Lycka till :D

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Grumpy88

Det är förmodligen livmodern som växer :) Vissa känner mycket vissa känner ingenting alls nästan. Jag själv har haft molande "mensvärk" från och till ända sen v4-5 är i v 16 nu. Ipren ska du inte ta utan det är Alvedon som gäller. Men om du har väldigt smärtsamma värkar borde du kanske ringa din bm eller 1177 och kolla. Grattis till graviditeten! :)

• Cakes
    Jeneen skrev 2013-12-22 19:03:25 följande:
    Okej tack!
    Får hoppas att de går över snart. Inte kul att behöva ligga dubbelvikt i sängen redan nu! Hihi
    Antar att även huvudvärken beror på detta.
    Haha, nej det är verkligen inte kul! Nu vill jag inte skrämma dig... men jag har i princip varit sängliggande fram tills nu i veckan... Och varför säger jag det?! Jo, för om du kommer till den punkten som jag gjorde - att du tänker att det inte kommer gå över, så ville jag bara säga att jo, det går över! 

Sedan i tisdags har jag mått lite bättre för var dag som kommer :D 
  • Jeneen

Nu har de blivit värre. Värker så att jag knappt kan andas. Kommer och går. Varar oftast i två, tre timmar, sen kan de vara borta lika länge.

I natt så var de riktigt otäckt. Kräktes utav värken, mådde inte illa alls men de gjorde så ont. Alvedon hjälper inte alls.

Har verkligen ingen lust att bli sängliggande! Kan heller inte vara borta från jobbet.

Cakes. Vilken v är du i?

• Cakes
    Jeneen skrev 2013-12-24 05:06:08 följande:
    Nu har de blivit värre. Värker så att jag knappt kan andas. Kommer och går. Varar oftast i två, tre timmar, sen kan de vara borta lika länge.
    I natt så var de riktigt otäckt. Kräktes utav värken, mådde inte illa alls men de gjorde så ont. Alvedon hjälper inte alls.
    Har verkligen ingen lust att bli sängliggande! Kan heller inte vara borta från jobbet.

Cakes. Vilken v är du i?
    Hej,

Förlåt för sent svar... har inte varit inne så mycket nu över julen. Jag tänkte också precis som kommentaren ovan, att om det gör så ont att Alvedon inte hjälper, du knappt kan andas och att det varar så pass länge så hade jag nog tagit kontakt med sjukvården. Min värk var mer konstant, molvärk hela tiden... ungefär som jäkligt jobbig mensvärk utan uppehåll...

Jag är i vecka 17 nu, eller ja... 16 + 1. Molvärken satt i till vecka 12 typ men smärtan i ligament och så finns fortfarande där.

Hoppas du mår bättre och att du haft en fin jul trots allt! 
Svar på tråden Jag är gravid i vecka 5+2. Värk i magen!