• Muppajävel

Reklamera cashewnötter?

Nu har jag varit och lämnat tillbaks den andra påsen oätliga cashewnötter. Känns ganska pinsamt att komma och reklamera nötter...men vafan....159 spänn för 1kg nötter som smakar gammal fuktig möglig källare!

Det var inga billiga hittepå-nötter heller, det var det där märket som även har naturgodis i läsvikt som många butiker har.

De enda cashewnötter som funkar är ICA`s "Gott liv".

Skitnötter! Är det bara jag som råkar ut för dåliga nötter? Å just cashew som smakar mögelkällare?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-22 16:01
    LÖSvikt inte läsvikt såklart.

• Svar på tråden Reklamera cashewnötter?
  • exceptionell

Jag reklamerar ofta nötter. Är dock lite förvånad över att du upplever att Ica's är bra, för jag får nästan alltid dåliga nötter ur den serien! Deras valnötter och paranötter brukar vara okey dock. Annars köper jag främst nötter från risenta, de är oftast okey men inte alltid. 

• Muppajävel

Jamen eller hur! Man ska väl kunna byta dålig mat man köpt...

Hur var dina nötter dåliga? Smaka skit eller var dom synbart mögliga? 

Aldrig råkat ut för skitnötter med ICA`s....

Undra vad det är som ger den unkna smaken av fuktig källare?

• Momalicious

Jo det har jag gjort ett antal gånger, dock har det oftast varit att de varit för salta för att kunna äta eller naturella fast jag inte köpt det.

• exceptionell
    Muppajävel skrev 2013-12-22 16:07:08 följande:
    Jamen eller hur! Man ska väl kunna byta dålig mat man köpt...

Hur var dina nötter dåliga? Smaka skit eller var dom synbart mögliga? 

Aldrig råkat ut för skitnötter med ICA`s....

Undra vad det är som ger den unkna smaken av fuktig källare?

Ja, självklart. Man kan reklamera all mat som är dålig. Jag är flitig med detta och ofta får man dubbelt tillbaka när man gör det. :) Var bara trevlig så är de shyssta tillbaka. 

Hur nötterna har varit dåliga varierar lite. Cashew brukar man inte ens behöva smaka på tycker jag, det syns på färgen när de börjat härskna. 

• Muppajävel
    exceptionell skrev 2013-12-22 16:40:22 följande:

Ja, självklart. Man kan reklamera all mat som är dålig. Jag är flitig med detta och ofta får man dubbelt tillbaka när man gör det. :) Var bara trevlig så är de shyssta tillbaka. 

Hur nötterna har varit dåliga varierar lite. Cashew brukar man inte ens behöva smaka på tycker jag, det syns på färgen när de börjat härskna. 

Ja hade det vatt nåt liten för 20 spänn hade jag nog inte orkat bry mig men 159 liksom..näe. Dom var trevliga,var låång kö bakom mig så hon hade nog inte orkat jiddra iaf :P
    Vissa har ju så att man måset skicka in hela påsen och blaha för att sedan få pengar tillbaks..en process som få orkar göra. Tror det är chipsleverantörer.

Hur ser man det på färgen? Jag köper naturella och dom ser likadana ut även fast dom är dåliga :(

Hmm mja råkar man köpa osaltade när man ville ha salta är det nog svårt att reklamera skulle jag tro..
  • Momalicious

Nej alltså, det var fel i påsen. Gillar inte naturella, men de som låg i påsen var det fastän det stod att de var rostade och saltade. Men mina favoriter är ändå pistagenötter. Och de brukar inte vara dålig, har nog aldrig hänt mig.

• The Doctor

Naturligtvis ska du reklamera om du tycker att de smakar mögel! Jag köper endast ekologiska cashewnötter och har aldrig varit med om att de varit dåliga.

Vi ärver inte jorden från våra föräldrar utan vi lånar den av våra barn.
  • Dina08

Jag fick reklamera valnötter från Willys. De smakade gammalt.

Svar på tråden Reklamera cashewnötter?