• Angels

    TSH-värde, medicin?

    Aldrig förstått mig på sånt egentligen, men hittade en journal från 2007 (i en flyttlåda som inte blivit uppackad) där det står att jag hade ett TSH-värde på 2.0. Det är som jag förstått det inte högt, men min kropp är väldigt känslig och när jag tittar på symptomlistan så skulle många av mina problem i vardagen sedan många år tillbaka kunna förklaras av att värdet är för högt för min kropp. Finns nämligen ingen annan förklaring, läkarna hittar inget förklaring till varför jag mår som jag mår.


    Min fundering är då om man kan få medicin för att sänka värdet, trots att det är så pass lågt? Försökte hitta värden i senare journaler på internet, men självklart fanns inga värden utskrivna i den, så vet inte vad jag haft efter 2007. Inget som någon läkare funderat över iaf, så räknar med att det legat runt 2.0 konstant. Skulle vara ganska skönt att tex slippa att svettas som en gris och få en mage som inte allt rinner ur + att kanske kunna gå upp lite i vikt. Kanske det inte hjälper så jag blir gravid, även om det vore drömmen, men vissa problem i vardagen skulle kanske kunna bli bättre och det skulle helt klart göra livssituationen lite lättare.


    Så, är det värt att försöka trycka på för att få prova någon medicin, eller borde värdet inte ställa till med bekymmer?

Svar på tråden TSH-värde, medicin?