• curlysue81

Present till vän som nyss fått barn?!

Jag behöver desperat tips på något roligt och annorlunda man kan ge sin vän som just fått barn. Känns så tråkigt att komma med kläder eller blommor som alla andra... Är det nån som har nån bra idé? Jag bor i en håla och ska hälsa på kompisen å bebisen om bara nån dag, så det måste vara nåt jag lätt får tag på, även här...

• Svar på tråden Present till vän som nyss fått barn?!
  • Lola Jämtland

Matlådor med hemlagad mat! Bara att ta fram ur frysen o värma. Det skulle jag tycka om att få!

• Malmos

fotoalbum som du "påbörjar" med er barn-ungdomstid (beroende på hur länge ni känt varandra, senare fyller du/hon i med "när hon träffade killen" etc, när hon blev gravid, när bebisen kom osv... min kompis blev kalas-glad!

• Kewo

Hembakat bröd att ta fram när det kommer gäster!

Och om Du vill köpa babykläder, köp st 62 eller större!
    Man får i regel bara pyttekläder när babyn är nyfödd och sen får man handla själv, så sprid storlekarna!

• mammizen

Jag tyckte inte alls det var tråkigt att folk kom med kläder till bebisen. Jag blev jätteglad för det är ju något som man alltid behöver. Kan du inte fråga hon som har fått lite fint vad hon behöver. Är det något hon saknar då som du kan köpa blir hon ju garanterat nöjd. En annorlunda grej som vi fick var en avgjutning av bebisens fot/hand hos en keramiker.

• jenn82

Av mina svägerskor fick jag ett apoteket-kit med saker som är bra att ha hemma när man fått barn. Sånt som man inte hade tänkt på att handla. Var typ babyschampo, febertermomter, alvedon för bebisar, nagelsax, koksaltlösning. Nu ett år senare så har allt kommit till användning!

• Belana

Fika i mängd som hon kan bjuda alla andra gäster på också. Eller äta på natten när amningshungern slår till...

• sarah

Jag tycker det är lite gulligt med såna där "nyfödd" kläder eller kanske "älskling".
    Sen finns det ju såna där snuttisar som man kan brodera in namnet på (Djingisar???) de är super söta och personliga.
    En finare filt tex en sån där tjock Fleece filt.
    Matservis med Nalle Puh tex (hårdplast)
    Påslakan set - På babyland finns ett coolt som det står Made with love, på IKEA finns super söta och billiga "minnen" påslakansetet.
    Söt måtstock
    Namn bokstäver att sätta på dörr/vägg
    Barnkammarboken

Svar på tråden Present till vän som nyss fått barn?!