• Carrie

Ej sökbart nummer hos Telenor.

Är det någon som har ej sökbart nummer, en tjänst som Telenor erbjuder? Fungerar det verkligen? Är man inte sökbar? Jag ska byta till Telenor på min mobil och skaffa nytt nummer. Pga mitt arbete vill jag inte att man ska kunna hitta mig via mitt telefonnummer men jag undrar om det verkligen fungerar på riktigt?

• Svar på tråden Ej sökbart nummer hos Telenor.
  • Majsan70

Jag har haft det och det fungerade mycket väl under de åren jag hade det.

• Carrie

Tack för era svar! Så när ni söker på era nummer på Eniro, hitta.se eller liknande så kommer inte era personliga uppgifter upp?

• Majsan70
    Carrie skrev 2013-12-23 15:02:24 följande:
    Tack för era svar! Så när ni söker på era nummer på Eniro, hitta.se eller liknande så kommer inte era personliga uppgifter upp?
    Inget kom upp alls om jag sökte på mitt namn eller nummer.

• Carrie
    Majsan70 skrev 2013-12-23 18:08:06 följande:
    Inget kom upp alls om jag sökte på mitt namn eller nummer.

Tack för att du kollade :) Hur gjorde du när du valde tjänsten? Gjorde du det i samband med nytecknande eller hade du haft numret ett tag?
  • Majsan70
    Carrie skrev 2013-12-23 20:10:39 följande:

Tack för att du kollade :) Hur gjorde du när du valde tjänsten? Gjorde du det i samband med nytecknande eller hade du haft numret ett tag?
    Jag gick in o bad att få nytt skyddat nummer som ej var sökningsbart.
  • Carrie

Hej igen!
    Hur är det med de privata nummerupplysningarna då? Syns numret där? Nu måste jag verkligen skaffa ett nytt nummer på grund av mitt jobb Kan inte använda mitt nr utan har fått skaffa ett tillfälligt kontantkort

Svar på tråden Ej sökbart nummer hos Telenor.