• oraklet från delphi

tar ni en julskinksmacka kvällen innan jul eller på julen endast?

Vi diskuterade hemma, jag tar skinkmacka kvällen innan jul enligt familje tradition och partnern på julen hur gör du/ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tar ni en julskinksmacka kvällen innan jul eller på julen endast?
  • Mercurialis

Jag äter en skiva skinka på julafton. Det får räcka. Det finns så mycket annan julmat som är så mycket godare.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • fluu

Äter inte gris själv, men sambon började smaska igår när skinkan var klar.  Han har den i princip för sig själv då dottern inte riktigt fattat grejen så det räcker nog ett bra tag ;)

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • oraklet från delphi

Kul att jag fick svar ☺ fler?

• oraklet från delphi

Skinkan blev bra är så nöjd saftig bra sälta Mums

• IsDimma

Jag kokade skinka förra veckan och har ätit den sen dess. Bara på julafton blir väl väl lite.

• oraklet från delphi
    IsDimma skrev 2013-12-23 21:04:52 följande:
    Jag kokade skinka förra veckan och har ätit den sen dess. Bara på julafton blir väl väl lite.

• oraklet från delphi

God jul på er alla skinkdiggare föresten ☺

• Näckrosen

I år ska jag ta med skinkan bort. Annars är ju skinkmackan kvällen före en av julens höjdpunkter.

• Tealhawk

Jag gjorde skinka i början av december för jag blev så himla sugen när jag såg dem i affären : P Vi brukar inte vara så noga med att äta skinka på något visst datum, men oftast brukar det göras betydligt närmare julafton.

These are not the droids you're looking for
  • beccagranen

Vi fixa vår julskinka för 1,5vecka sedan. Den åts upp under veckan. Men vi har som tradition att ha ett kallt julbord dagen innan jul, då vi har uppesittarkväll med makens familj, då äts skinkan dagen innan jul.

• Studentpappa

Jag har ätit skinka i en månad snart

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
  • longone

aldrig tidigare hört talas om någon skinkmacke-tradition. eller är det de mackor som blir av den överblivna skinkan sen julafton?

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

När jag bodde hemma så var det något av en tradition för iallafall pappa och mig att äta en smörgås med varm skinka och senap. Nu gör jag ingen skinka så det blir inte så, då får jag istället skinka på julafton.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Capt Janeway

I vanliga fall ungsbakar jag och griljerar skinkan på lillejulafton. Och då är det ett måste att ta ett par mackor med julskinka på på kvällen.  (På Wasa Julknäcke eller Wasa Frukost)

• Vitamin

Eftersom julksinkan är godast före julafton så griljerar vi den dan före dan, och sen äter vi den ljumna nygriljerade skinkan i tjocka skivor tillsammans med potatismos och senapssås som middag den dagen. På julafton äter vi tomtegröt och vårt hembakta julbord med skinka till sen frukost. Sen kommer det fram lite skinka på julbordet på kvällen, och förhoppningsvis är den slut sedan!

• hallontroll

Jag äter inte julskinka.

• intetnyttpåplusfronten

Absolut! Jag äter alltid en macka med köttbullar, ost och nygriljerad julskinka till middag dagen före julafton. Tradition här med! Maken däremot knorrar lite över att jag tjuvstartar på julskinkan, enligt hans tradition så ska den inte ätas av förrän julafton.. :p

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
Svar på tråden tar ni en julskinksmacka kvällen innan jul eller på julen endast?