till oss med delad vårdnad som inte har barnen denna jul
Det är inte så att jag hatar eller älskar julen
Det är inte så att jag hatar eller älskar julen
Man måste väl inte ha delad vårdnad för att ha barnen tex varannan jul?
Om tingsrätten inte besluta annat denna tråd vänder sig till dem som inte har barnen varje jul eller ngn.
Kommer fira jul utan min blivande 5-åring nästa år. Hade inte dagarna varit så illa planerade hade jag stuckit utomlands.
Men pappan är nöjd om han får förstöra. Jag är helt övertygad om att det finns en anledning till varför han vill ha barnet. För att barnet är det jag älskar mest. Tidigare ville han inte befatta sig med barnet, då vi egentligen (utåt sett) levde som en familj, och det var då jag gjorde allt för att han skulle engagera sig.
Vet att barnet skulle tycka det är bäst hemma på jul eftersom hen då har sina jämnåriga kusiner på besök bl.a.
Och till de som tänker komma med negativa åsikter om mitt inlägg vill jag säga att man ska inte döma någon innan man gått i dennes skor.
Jag förstår dig jag är i den situationen men i år
Då sitter vi i samma båt, så att säga..
Hur länge har ni varit separerade?
I mitt fall har pappan också krävt varannan storhelg och 4 veckor på sommaren. Trots att han själv inte tror det kommer kännas bra för vårt barn att vara ifrån mig såpass lång tid.
Om tingsrätten inte besluta annat denna tråd vänder sig till dem som inte har barnen varje jul eller ngn.
Fast i detta fall hade både TS och jag barn med en annan förälder som egentligen inte var så noga om det inte vore för att sabotera för den andra föräldern.
I normala fall är det inga som helst problem då det är det bästa sättet att lösa det på.
Mitt ex gör inget för någon annans bästa. Han gör allt för sitt bästa och ju sämre han lyckats få människor att må, dessto bättre mår han själv.
Anonym förstår mig jag fick varken nyåret eller julafton i år
Anonym förstår mig jag fick varken nyåret eller julafton i år