• Momalicious

ont i örat - vad?

I morse kändes det som en finne var på väg i örat. Nu vaknade jag och hörselgången känns väldigt svullen samt att örat gör ont vis beröring. Kan inte ligga på den sidan. Läste nåt om typ inflammation eller nåt i ytterörat, verkar stämma eftersom jag aldrig varit med om en finne som har den effekten. Frågan är: läker det av sig själv eller ska jag åka till jourcentralen imorgon? Är inte så sugen på det sista men min son fyller år i övermorgon så jag vill ju inte behöva åka nånstans då istället.

Pojke 2010
  • Svar på tråden ont i örat - vad?
  • Philippa

Ring 1177 och rådfråga....

Är det öroninflammation ska det behandlas.

• Momalicious

Det känns inte som öroninflammation eller öronkatarr. Det känns som jag sovit med en inear hörlur och legat på det örat typ, gör liksom ont på utsidan och örat och det känns svullet precis i mynningen in mot trumhinnan. Gör inte alls lika ont nu när jag vaknade igen men lite ömt om jag försöker känna i örat.

• Br0k3n

Skulle tippa på hörselgångsinflammation, det är hemskt, hade det i somras efter bad. Fick uppsöka sjukhuset ett par gånger eftersom medicinen inte hjälpte men sök innan det blir för jäkligt jag gick sitta i soffanoch sova på nätterna i en vecka :/ hoppas du inte får sånt problem som jag hade

• Momalicious

Usch då, hoppas verkligen det inte är det. :( har dragit ut en tand för två veckor sen och äter antibiotika för det nu då det blev nån skada på tandbenet som gav infektion. Så nu får det räcka!

Svar på tråden ont i örat - vad?