• Jessica03

Ytterligare en bantningstråd - 169 cm 86 kg

Vägde mig idag, för första gången på ett år. Vi skippar bortförklaringarna (eller så kan vi ta dem senare) för nu är det så här det är. Kaloriräkning på hög nivå härefter. Inget bestämt slutdatum. Jag har en app, viktkoll (gratis). Målvikt 65-69 kg. Fler med samma mått?

• Svar på tråden Ytterligare en bantningstråd - 169 cm 86 kg
  • Jessica03

Måste nog läsa på lite :)

• Estrid

Hej! Jag är i samma situation som du. Har dock alltid sett ut så här. Jag tycker inte att jag ser så tjock ut, är mer jämntjock och vänner kan inte förstå att jag nästan väger 90kg. Men nu är det dags för en förändring! 169cm och 88kg i skrivande stund. Målet är 70kg men framför allt sundare livsstil och bättre kondition och styrka! Jag vill leva länge så det gäller att bättra på oddsen. Jag och sambon har försökt att få barn i ett halvår och än har det inte hänt något :(

Vikten kan ju vara ett hinder när det gäller det! ( min fasa är ju att bli ännu större under en graviditet, när man redan bär på förmycket kg)

• blomman07

Jag är 170cm och väger nu 80kg efter allt julgodis.. Vägde 94kg i somras och 75kg vis halloween. Är alltså påväg ner men julen har kommit lite emellan. Min dotter fyller 1år 11:e april och målet är att vara tillbaka på 65kg då, som jag vägde när jag blev gravid! Sedan vill jag gärna gå ner till 55, men det är absolut inte bråttom.

Kommer räkna kalorier med shapeup (fast den har bytt namn nu) och motionera med promenader och min crosstrainer jag har här hemma! Börjar 1/1-14.

• Fantasilös

Är 174 cm och 94kg:/ ska börja med träning och nutrilett 2 ggr/ dag nästa vecka:)

• Jessica03

Jag ska börja med bantningen idag, först ut med hunden och sedan en nutripåse.

Åh varför kan ingen människa varna en i tid när de ser att man är på väg upp i vikt, 15 kilo är ganska häftigt, när blev det så här!!

• Jessica03

Blomman07, visst hänger du med här och berättar hur det går? :)

Jag åt två bitar av hemmalags pizza utöver mina pulverpåsar igår, känns lite trist ... inte så mycket för att jag åt, utan för att jag inte hade karKtären att hålla mig till påsarna.

Ska kliva upp och väga mig nu...

• Jessica03

Estrid och fantasilös ... berätta ni oxå hur det går! Jag missade era inlägg men nu såg jag dem!

• Jessica03

- 600 gram :)) Alltid en början:)

• mjess

Kan tipsa om proteinpulverisolate som är nollad med kolhydrater

• Lotten 66

Laddade ner viktkoll men förstår inte appen. Kan man inte lägga in vad man äter utan enbart vikten?

• Jessica03

Man lägger in bara vikten på viktkoll. Enkel och tydlig statistik. Jag laddade precis hem shape up för att hålla koll på kalorierna. Inser att det lär behövas :D

• Jessica03

-2,1 kg sammanlagt. Känns fantastisktmed tanke på attjag frossat i mat kring nyår och fuskat ett par gånger. Lustigt nog känns rumpan mindre, det är som att den har mera plats i byxorna! Inbillning förstås, men med vågen som facit känns det mycket bra.

Har bläddrat bland klädföretag på nätet och funderar på att beställa en ny garderob i storlek M redan nu :)

• Jessica03

Det har stått stilla i ett par dagar, tydligen brukar det göra det ibland. Men - 4,6 idag! Äntligen börjar det gå neråt igen!

• Jessica03

Byxorna känns fladdrigare men jag ska tvätta dem idag så får vi se om de bara töjts ut av användning!

• Jessica03

Usch vad jag har frossat i skräpmat i helgen! Har inte tänkt väga mig den här veckan!! Fast det var gott!!

Köpte en BH idag, 80B, som visar sig vara ca 15 cm för liten. Ett medvetet köpfel - men vänta ni bara!! Några månader till så ...

• Jessica03

Sex kilo sammanlagt och ändå har jag fuskat lite! Igår åt jag en jättemiddag på en restaurang och den där skräpmaten jag levde på förra helgen vill jag inte ens tänka på!

Det syns visst lite i ansiktet, har jag fått höra.

• Jessica03

Jag förtydligar; 6 kg på en månad! Rätt nöjd!!!

I och med att jag ätit vanlig mat också finner jag det lämpligt att fortsätta med min blanddiet en månad till.

6 kg på en månad, det trodde jag aldrig! Och hur fort har inte den här månaden gått!!

• Lisamarie

Oj va taggad jag blev av att läsa!! Väger i nuläget 97, och vill minst ner till 70först, sen 65.. Är 169cm.. FÅr äntligen börja träna nu efter mitt snitt, har kört lchf sen nyår.. Rasade i vikt med de för 2 år sen, men nu är de ynka 3kg bara :(
    Hur gör ni? Pulver?
    :)

Svar på tråden Ytterligare en bantningstråd - 169 cm 86 kg