• pluvdo

Mått på Flexi-trax-banor/-bilar?

Någon som vet hur breda Flexi-trax-bilar (originalet alltså) är samt hur breda själva bandelarna är?

Köpte någon billigare kopia för skojs skull och sonen är jätteförtjust. Tids nog så vore det ju kul med både längre bana och fler bilar och eftersom jag är otålig av mig så vill jag veta NU ifall den skulle passa ihop med Flexi-trax eller ej.

:)

Och ja, jag vet att det står mått på exempelvis Toys r us och så, men de måtten gäller bara själva förpackningen, inte banor eller bilar.

MVH Den smartaste kniven i lådan.
  • Svar på tråden Mått på Flexi-trax-banor/-bilar?
  • clembke

Vi köpte oxå nån billig kopia för nåt år sen o de passade inte ihop med flexi-träd banan. Detta pga att fästerna inte är samma...

• pluvdo
    clembke skrev 2013-12-26 14:27:47 följande:
    Vi köpte oxå nån billig kopia för nåt år sen o de passade inte ihop med flexi-träd banan. Detta pga att fästerna inte är samma...
    Tack för ditt svar! Jag tycker att fästena på den jag köpte ser likadana ut som på Flexi-trax-bilder på nätet, men vem vet. Får väl ta med en bit och testa i affären, om inte annat. :)
  • pluvdo
    LadyViolette skrev 2013-12-26 14:52:44 följande:
    Bilen var ca 5,3 cm och banan ca 7,8 cm. 
    Tack! Om du har tid får du gärna mäta "inre" bredden på banan också. Alltså, mellan vallarna, så att säga. :)
Svar på tråden Mått på Flexi-trax-banor/-bilar?