• scrapparlotta

Kall pannkaksrulle/räkrulle??

En gång för längesen hade jag ett recept på en sorts tjock pannkaka som man gjorde i ugnen i en bakplåt. Sen lät man den kallna och sen fyllde man den med nån räkröra och rullade ihop pannkakan så den blev som en rulltårta ungefär. Nån som vet vad jag menar och som har recept på detta. Har ätit massa kött länge nu, längtar efter nåt med räkor Och denna rulle var så god kommer jag ihåg

• Svar på tråden Kall pannkaksrulle/räkrulle??
  • Fontana

Min mamma brukade göra något liknande, men med någon slags fisk- eller sillblandning i. Ansjovis kanske. Och mycket dill.

Jag tror inte att jag har något recept själv, tycker egentligen inte så mycket om sill, vare sig färsk eller inlagd.

• Fontana

Prova att googla på "räkrulle" eller "sillrulle" eller något lliknande. Verkar finnas en hel del recept där ute. Sedan får man förstås anpassa själv efter vad man vill ha i eller minns att det skulle vara.

• scrapparlotta
    Fontana skrev 2013-12-25 12:24:43 följande:
    Prova att googla på "räkrulle" eller "sillrulle" eller något lliknande. Verkar finnas en hel del recept där ute. Sedan får man förstås anpassa själv efter vad man vill ha i eller minns att det skulle vara.
    Tack!
    Just smeten/röran att ha i behöver jag kanske inget recept till så.....man kan ju göra en smarrig räkröra bara. Det är väl just pannkaksrullen jag är ute efter. Men ska googla lite
  • Fontana

Själva rullen är väl egentligen en ugnsomelett, mycket ägg i alltså, och bara lite mjöl. Tror att den finns med i några av recepten på Google, annars finns det nog "ugnsomelett" i de stora kokböckerna.

Lycka till!

Svar på tråden Kall pannkaksrulle/räkrulle??