• seandra82

hålla tal på bröllop kan inget om det

ja  då var man bjuden på bröllop till sommaren  för första gången i sitt liv när sin bror ska gifta sig men jag kan inget om tal o hur man gör. ser helst att jag slipper de är ingen "hålla tal "människa , morsan börjar tjata om hon o syrran ska minsann tala o det ska vara en toastmaster med vad jag förstått . är det inte toastmastern som ska hålla i allt sånt ??? kan man lämna ev om man vill ett tal till toastmastern som läser upp för alla på bröllopet .  vet inte ens hur man lägger upp ett tal -  jag lär väl få höra av morsan efter om jag inte gör ngt .o det kan jag säga redan nu)

• Svar på tråden hålla tal på bröllop kan inget om det
  • Computerworld

Ett bröllopstal kan delas in i tre delar: Inledning (historik), nulägesbeskrivning och framtiden. 

Berätta om ditt minne av paret, något kul. 
    Fortsätt med något kring nutiden. 
    Avsluta med lyckönskning om framtiden. 

• Ramborg

Ska både din mor och din syster hålla tal så tycker jag personligen att det kan räcka med tal från den närmsta familjen. Det kommer säkert tal från vänner också, och kanske någon farbror eller så. För många tal gör middagen ganska jobbig.

Prata med din syster, kan hon hålla tal från er syskon eller kan ni hålla det tillsammans? Jag och min syster höll gemensamt tal till vår bror på hans bröllop. Och passade på att hälsa hans fru välkommen som en syster, då blev hon väldigt rörd.

42.
Svar på tråden hålla tal på bröllop kan inget om det