• Smultronet84

    Någon i Uppsala som har BF i Augusti 2014?

    Vore kul o få kontakt med er tycker jag :)
    Jag väntar mitt första barn i augusti och skulle tycka det vore kul o kanske träffa lite folk från samma stad i samma situation att bolla tankar o funderingar med.
    Hör gärna av er.

  • Svar på tråden Någon i Uppsala som har BF i Augusti 2014?
  • Kauket

    Hej! Jag bor i Storvreta och är i v8. Om allt går som det ska borde det lilla livet komma runt 12:e augusti. Det är min första graviditet, spännande och läskigt förstås. Jag bor med sambon och vi har tänkt gifta oss i sommar. Massiv babybula i kyrkan är ju så gulligt. Kram på er

  • Smultronet84

    Åh vad spännande :)
    Kul att ni svarade!

    Hur mår ni än så länge? Har ni hunnit vara på er första inskrivning hos BM? Vart har ni tänkt att gå?
    Massa frågor här men kul att få kontakt med lite nya människor i samma sits ;)

  • Längtan 86
    Smultronet84 skrev 2013-12-29 16:27:45 följande:

    Åh vad spännande :)
    Kul att ni svarade!

    Hur mår ni än så länge? Har ni hunnit vara på er första inskrivning hos BM? Vart har ni tänkt att gå?
    Massa frågor här men kul att få kontakt med lite nya människor i samma sits ;)


    Hej,

    Jag mår illa hela tiden, svullen, lätt irriterad och jag är jättetrött men jag är bara glad över detta för det bekräftar att det händer något .

    Jag har inskrivning den 25 jan och tänker gå hos barnmorskemottagningen hjärtat som ligger nära jobbet. Har gått där tidigare och har väldigt bra erfarenhet av dem. Fick samma barnmorska som sista oxå så det känns bra!
  • Kauket
    Smultronet84 skrev 2013-12-29 16:27:45 följande:
    Åh vad spännande :) Kul att ni svarade! Hur mår ni än så länge? Har ni hunnit vara på er första inskrivning hos BM? Vart har ni tänkt att gå? Massa frågor här men kul att få kontakt med lite nya människor i samma sits ;)

    Jag är väldigt trött hela tiden. Blir illamående i stötar flera ggr per dag, inga kräkningar än iallafall. Magen är svullen och jag ser redan gravid ut. Tänkte skriva in mig på BMC i Årsta. Har tidigare fått p-piller och tagit prover där förut och gillar barnmorskan. Har tid i mitten av jan. Hur har det varit för dig? :)
  • tallbarret

    Hej! Bor i Uppsala och bm mitten av augusti. Inskriven på Hjärtat också, verkar jättebra. Känner ingen gravid alls och är först i min bekantskapskrets så träffar gärna folk i samma situation. 

    Första barnet, 28 år och jobbar i centrala Uppsala. Gift och bor med man och tre katter :). Inte medlem här så vet inte hur det funkar med inlägg... Ser att det är gamla svar men svara gärna.

  • Jessica3

    Hej! Bf 19 aug, tredje barnet. Brukar inte skriva på forum, men tänkte det kunde vara kul att prova. Jobbar centralt i Uppsala, har barnmorskan på Samariterhemmet. Vore kul med kontakt. Hälsar Jessica.

Svar på tråden Någon i Uppsala som har BF i Augusti 2014?