• Anonym (Mr M)

Hur fungerar kvinnor som besöker mig på dejtingsidor?

Har testat en del dejtingsidor. Efter att ha frågat kvinnliga vänner så har jag en mycket bra bild och en mycket bra text.

När jag är online får jag ungefär 1 besök per 5 minuter, en del är återkommande, men ofta nya.

Från vad jag har förstått så önskar de flesta kvinnor att männen kontaktar dem, samtidigt så får de en svärm av meddelanden och drunknar lätt.

Är de mest nyfikna och eller kan det vara så att en del är intresserade och signalerar detta genom ett besök?

Jag skulle tippa en 200-300 besök, inte ett enda meddelande.

(Eller är jag bara sjukt lik en kändis? :p)

• Svar på tråden Hur fungerar kvinnor som besöker mig på dejtingsidor?
  • Agnetax12

Det låter verkligen konstigt, är det kanske så att man inte kan lita på besökarstatistiken? De kanske bara vill att man ska "fastna" för att det är upplevd aktivitet. Vilken dejtingsida är det du använder? Jag tror att de "stora" sidorna är mer pålitliga och inte lika luriga oftast, tips är att läsa recensioner om dejtingsajter.

Hur som helst vad gäller din fråga. Jag tror många är blyga eller nya och inte vågar, så visst ska du nog inte dra dig för att ta första steget, om du nu har rätt i att de varit inne och spanat så kommer de nog då att svara.
    Lycka till!

• Anonym (mp)

du får ge det tid .allt kommer inte över en natt 

• Anonym (Mr M)
    Anonym (mp) skrev 2014-01-05 12:05:34 följande:
    du får ge det tid .allt kommer inte över en natt 
    Jag känner mig varken frustrerad eller desperat. Men jag är nyfiken på intentionen :).

Jag brukar få svar när jag skickar meddelande. Men vore det inte i kvinnors intresse att också ta kontakt?
  • sch32

Har dålig koll på dejtingsidor, men man får faktiskt besöka profiler utan att behöva maila. Dom finner kanske att du är söt på bilden, men när man besöker profilen och läser att du är bergsklättrare så tappas intresset för vidare kontakt? Exempel bara, men lite så är det kanske.

• Anonym (Mr M)
    sch32 skrev 2014-01-05 12:41:12 följande:
    Har dålig koll på dejtingsidor, men man får faktiskt besöka profiler utan att behöva maila. Dom finner kanske att du är söt på bilden, men när man besöker profilen och läser att du är bergsklättrare så tappas intresset för vidare kontakt? Exempel bara, men lite så är det kanske.
    Jo, har funderat lite så.

Eller att jag är lik en kändis. ;)
  • sch32
    Anonym (Mr M) skrev 2014-01-05 14:09:23 följande:
    Jo, har funderat lite så.

Eller att jag är lik en kändis. ;)

Tror du det? Vilken då isåfall? Annars så får du väl ta första steget, snälla pojkar får inte kyssa vackra flickor.
  • Anonym (Mr M)
    sch32 skrev 2014-01-05 14:12:31 följande:

Tror du det? Vilken då isåfall? Annars så får du väl ta första steget, snälla pojkar får inte kyssa vackra flickor.
    När jag frågar vänner så säger de: "hm, kanske". Det får gå oklart helt enkelt. Men inte är det Brad Pitt iaf.

Jo, jag har tagit första steget och det brukar gå bra när det är en vettig människa (händer 2/10 gånger).
  • sch32
    Anonym (Mr M) skrev 2014-01-05 14:19:21 följande:
    När jag frågar vänner så säger de: "hm, kanske". Det får gå oklart helt enkelt. Men inte är det Brad Pitt iaf.

Jo, jag har tagit första steget och det brukar gå bra när det är en vettig människa (händer 2/10 gånger).

Verkar snarare som att du är rätt sugen på att likna en kändis. Hehe, manliga hybrisen återigen...bara dom vettiga som gillar dig, noterat.

Men ok, fungerar det inte så bra så får man fundera ut om man gör något galet. Pratar du för mycket om dig själv kanske? Är du påstridig? Söker du efter tjejer som i praktiken inte passar dig? Man kan endast förändra sitt egna beteende och situation, reflektera lite där. Lycka till annars, dyker nog upp en pingla till dig sinom tid.
  • Anonym (Mr M)
    sch32 skrev 2014-01-05 14:25:54 följande:

Verkar snarare som att du är rätt sugen på att likna en kändis. Hehe, manliga hybrisen återigen...bara dom vettiga som gillar dig, noterat.

Men ok, fungerar det inte så bra så får man fundera ut om man gör något galet. Pratar du för mycket om dig själv kanske? Är du påstridig? Söker du efter tjejer som i praktiken inte passar dig? Man kan endast förändra sitt egna beteende och situation, reflektera lite där. Lycka till annars, dyker nog upp en pingla till dig sinom tid.
    Haha det vore praktiskt. Men jag är nöjd med mitt utseende :)

Hm vet inte om det misstolkades, jag har inget problem med att få kontakt och börjar vi maila så är det långa intressanta mail i båda håll. Huvudet är mitt esse. ;)

Mer är jag nyfiken på varför jag får så många besökare och väldigt få (läs: nästan inga) meddelanden.
  • Anonym (en av kvinnorna)

Ja, jag kanske inte är en av de som besökt just dig men under de sammalagt två år som jag befunnit mig på olika dejtingsidor så kan jag räkna de tillfällen jag initierat kontakten på ena handens fingrar.

Grejen är att som tjej så får man i regel så många besök och mejl att man knappt hinner tittar runt på andra än de som besökt min sida, än mindre skriva mejl till andra än de som mejlat mig. Om inte dejtingsidetillvaron ska få uppta hela min fritid vill säga.

• Anonym (ful tant)

Antar att jag är ful som stryk då eftersom jag inte får så där otroligt många mail. Jag brukar skriva när någon är lite intressant och jag tycker att man åtminstone kan svara tillbaka. Det är inte alla som gör det.

Sen kan jag tycka att det är sorgligt att alla jämnåriga (ca 40-50 år) oftast bara vill träffa yngre kvinnor. Då helst i 20-årsåldern. Tror de för mycket om sig själva eller är 20-åringar intresserade av 50-åringar? I mitt fall skulle det innebära att jag skulle leta efter någon som är 70-80årsåldern. Det har jag faktiskt ingen lust med. Så "utbudet" minskar kanske drastiskt just för att karlar ska bevisa sin virilitet eller något genom att hitta en 20-åring och bilda ny familj. 

• Anonym (Emma)
    Anonym (Mr M) skrev 2014-01-05 16:36:48 följande:
    Haha det vore praktiskt. Men jag är nöjd med mitt utseende :)

Hm vet inte om det misstolkades, jag har inget problem med att få kontakt och börjar vi maila så är det långa intressanta mail i båda håll. Huvudet är mitt esse. ;)

Mer är jag nyfiken på varför jag får så många besökare och väldigt få (läs: nästan inga) meddelanden.
    Det kan ju vara så att du är för snygg, (om du nu är snygg, men det verkar du tycka åtminstone).
    Då kan man känna att man inte har någon chans och låter därför istället bli att skriva.
    Och jag är seriös ja.
    Jag har låtit bli att skriva till många av den anledningen. Och jag är inget skåp själv.
  • Anonym (en av kvinnorna)
    Anonym (ful tant) skrev 2014-01-20 02:12:44 följande:

Antar att jag är ful som stryk då eftersom jag inte får så där otroligt många mail. Jag brukar skriva när någon är lite intressant och jag tycker att man åtminstone kan svara tillbaka. Det är inte alla som gör det.

Sen kan jag tycka att det är sorgligt att alla jämnåriga (ca 40-50 år) oftast bara vill träffa yngre kvinnor. Då helst i 20-årsåldern. Tror de för mycket om sig själva eller är 20-åringar intresserade av 50-åringar? I mitt fall skulle det innebära att jag skulle leta efter någon som är 70-80årsåldern. Det har jag faktiskt ingen lust med. Så "utbudet" minskar kanske drastiskt just för att karlar ska bevisa sin virilitet eller något genom att hitta en 20-åring och bilda ny familj. 

Ska väl säga att det går lite i perioder. Men även i de mer stillsamma perioderna inleder jag inte samtalen.

Sen kan jag bara hålla med, jag förstår mig inte på denna jakt på ungdomlighet. Visst, 20-åringarna har tighta fina kroppar och vi som är 40+ har kanske lite mer hull och kroppar som visar vad de gått igenom (barnafödsel tex). Men vad hjälper det när man inte har något gemensamt att diskutera över frukostbordet? Hellre lite livserfarenhet, tycker jag.
  • Anonym (Mr M)

Vet inte om jag ska starta en ny tråd, men en trend jag funnit är att kvinnor generellt sett är ganska tråkiga.

De har inget driv i konversation, de ställer inga eller extremt få motfrågor.

Det är som att de vill få allt serverat.

"Du ska humor" - Men av 20-30 stycken med den texten så har 3 haft humor.

---

Sedan är kvinnor extremt kräsna. Jag behöver jobba 2-3 gånger så mycket för samma tjej på nätsite som i verkliga livet.

(ops, där höll jag på att posta med vanliga FL-namnet ;))

• Anonym (Singelpånätet)

Hej!

Jag är också med på en datingsida. På en månad har jag haft över 6000 besökare på min sida, just nu 560 mail i inboxen. Tror generellt att kvinnor får mycket fler mail än män, omöjligt att hinna svara på alla.

Svar på tråden Hur fungerar kvinnor som besöker mig på dejtingsidor?