• Erica80

Hjälp fort!!! Lyckats färga nya kläder

Fan, fan, fan. Tvättade en duk med barnens nya kläder och tydligen så är inte den duken tvättad innan så den färgade av sig. Kläderna är svarta och vita, och en av tröjorna är svart ,blå och vit. Alla vita delar är numera rosa. Tänkte kolla om nån av er har nån mirakelkur som kan ta bort färgen. Kläderna är fortfarande blöta. Please hjälp!!!!!!

• Svar på tråden Hjälp fort!!! Lyckats färga nya kläder
  • Pson1977

ColorCather!! "Tvättlappar" som man stoppar i tvättmaskinen med missfärgade kläder. Finns att köpa på Ica mm

• Dixie
    Pson1977 skrev 2013-12-25 19:13:24 följande:
    ColorCather!! "Tvättlappar" som man stoppar i tvättmaskinen med missfärgade kläder. Finns att köpa på Ica mm

Fast color Catcher ska man väl använda för att kläderna inte ska missfärgas, inte när de redan är det - men det kan ju vara värt ett försök !
  • Pson1977

Jo så är det men det funkar även att få bort på kläder som redan blivit missfärgade. Det kan dock ta några tvättar innan allt försvinner.

• Pson1977

Det är det absolut. Jag har räddat många kläder med hjälp av detta men det kan behöva göras några gånger

• Lindsey Egot the only one

Synd att det inte var kläderna som missfärgade. Jag tvättade alla polarn & pyret kläderna innan sonen skulle använda dom. Allt var kulört och ett par av byxorna missfärgade kläder för 4500kr. Jag gick faktiskt tillbaka med kläderna och sa som det var jag hade följt tvättinstruktionen men det satt ytterligare två lappar ihop med tvättinstruktionerna och på den ena stod det visst "kan missfärga i de första tvättarna". Detta stod inte på samma lapp som tvättinstruktionen utan två lappar längre bak. Jag fick nya i hälften av kläderna. Och jag sa till de att de får säga till kunderna att man måste tvätta deras byxor en och en om de missfärgar. Det är deras skyldighet att upplysa om det.

• Pson1977

Fy det låter riktigt trist. Jag brukar alltid slänga med en lapp ColorCather när jag tvättar nya kläder eller ex vita o färgade i ett plagg.

Svar på tråden Hjälp fort!!! Lyckats färga nya kläder