• seriös man

    problem med samarbete

    hej har en dotter på 2 år där vi föräldrar separera för snart ett år sedan. jag som pappa har senaste tiden haft en del problem på så många olika plan med att samarbeta med dottern och när jag frågar mamman om hur deras rutiner mm ser ut och att jag önskar att få reda på saker i detaljer händer inget. frågar jag andra föräldrar tycker dom det låter onormalt i många lägen. kan tyvärr inte räkna upp allt här då skulle ingen läsa. men snälla hjälp mig mer råd och tips om hur jag ska kunna få mamman att hjälpa till och prata. jag är desperat för att få dottern att må bra och ha det bättre

  • Svar på tråden problem med samarbete
  • Dixie

    Svårt att tvinga mamman om hon inte vill..... Men vad är det du vill ha hjälp med ang dottern?

  • seriös man

    är ganska mycket allt från att hon ska torka av besticken efter varje tugga till att tvätta händer efter allt hon tar i men även sker som hon ska hålla handen när hon äter drömmer ofta. slår när hon blir arg med armbågar helt på ställen som hon vet man redan har ont på och slutar inte om man inte tar tag i henne. saker som hon inte gjorde för någon månad sen saker som visa andra föräldrar jag pratat med tycker är konstigt en annan sak är att hon får värmeutslag vid byten av  föräldrar

  • mammalovis

    Nu vet jag inte hur ert umgänge ser ut, men det låter ju som att dottern har en frustration över boendesituationen skulle jag gissa, om det bara sker hos dig - annars låter det ju som tvångsmässiga/inövade beteenden. Har du märkt något sådant hos mamman? Om hon har de bekymren är det ju inte konstigt att det smittar av på dottern och att mamman inte vill prata om det.

    Går dottern på förskola, så kan du ju höra med personalen hur det fungerar där?

    Har det hänt några större förändringar i hennes liv de två senaste månaderna? Någon som skaffat ny partner, börjat på förskola eller andra större förändringar? Det kan påverka barn oerhört mycket.

    Sedan är väl frågan hur umgänget ser ut, då det är ett ganska litet barn.

    Min dotter var drygt 1 när vi separerade, men det var ju först framåt 2,5 år hon började få minnen som varade över flera dagar, det gör ju också att livet är annorlunda. Jag fasar för att hon ska behöva uppleva pappans panikångestattacker så vi har ett väldigt begränsat umgänge just nu. Oturligt nog påtalade jag att pappa skulle komma med julklappar 2 dagar innan jul och sedan dök han såklart inte upp för han okade inte köra bil ... Dagen efter mådde han tydligen bra igen, men dottern blev inte glad ...

Svar på tråden problem med samarbete