• biancas09

Är pandora armband värt pengarna?

Går och funderar på om jag ska köpa ett pandora armband eller inte, kan inte bestämma mig... så ni som haft ett sånt, var det värt pengarna tycker ni? Tröttnar man snabbt?

De som inte vet vad pandora armband är kan kolla här: www.pandora.net/sv-se/

• Svar på tråden Är pandora armband värt pengarna?
  • hannis

Jag älskar mitt men det är ju dyrt att köpa alla berlocker. Jag önskar mig nya berlocker till födelsedag och jul. Bra för folk att veta vad jag vill ha.

• emmisss

Jag älskar mitt oxå! Har det varje dag som vardagsarmband.

Jag har silverlänken, med silver berlocker, lite olika som jag har önskat mig men oxå några som symboliserar min familj. En liten bebis sko för min dotter, ett hjärta för min man, och en liten vovve för vår golden retriver! :)

• Cornellia

Om det är värt pengarna kan du ju bara avgöra själv?

För mig skulle det vara totalt ovärt eftersom jag inte tyckte att det var fint. 

• viseversa

Oj låter extremt. Dom tar ju VÄLDIGT överpris för dessa berlocker. Går folk på det? Över 3000;- för en liten berlock i 14k guld är extremt. Jag har ett hänge i 21k guld som kostade betydligt mindre än så och som dessutom är tyngre. Så nej det är enligt mig helt galet att lägga pengar på. Dessutom inte vidare snyggt.

• viseversa

Klart man kan men även silverberlockerna var mycket dyrare än dom är värda. Silver är inte speciellt dyrt. Klart dom tar extra för att tjäna på det. Det fattar jag med men detta är extremt. Så värdefullt är det inte liksom. Ts gör såklart som hon vill men jag som är väldigt intresserad av smycken skulle ALDRIG lägga pengar på ett sånt armband.

• gbgumman

Jag hatar sådana samlar saker. Skulle på panik när jag har fullt med berlocker och sedan räknar ihop vad det har kostat mig. Skulle aldrig lagt de pengarna på ett sådant armband.

• viseversa

gbgumman. Håller med. Pengar man aldrig får igen. Tror inte ens man får hälften av det man lagt ut om man ska sälja det vidare sen.

• FSs

Jag gillar mitt! Har ett armband i silver, som jag fick när jag var 12, så jag har haft det i drygt 10 år nu... Jag använder det varje dag och har 18 berlocker som alla representerar olika personer eller händelser i mitt liv. Jag har dock inte köpt något själv, utan fått allt i julklapp/present. 

• L1ndah3

Älskar mitt, värt varenda krona.

• gbgumman
    viseversa skrev 2013-12-25 22:58:14 följande:

gbgumman. Håller med. Pengar man aldrig får igen. Tror inte ens man får hälften av det man lagt ut om man ska sälja det vidare sen.

Jag skulle direkt gå och irritera mig över vilken superdiamant jag kunnat köpa ist.
  • viseversa
    gbgumman skrev 2013-12-26 08:12:12 följande:
    Jag skulle direkt gå och irritera mig över vilken superdiamant jag kunnat köpa ist.
    Haha exakt=)
    Instagram...LOVALOVISA
  • camus

Överprisat enligt min mening.

Bästa stället att köpa smycken på är på pantbankerna eller på auktioner. Där hittar man nyare och äldre äkta smycken  för en tredjedel av nypriset.

Jag fick en offert på en diamantring till sambon från en juvelerarbutik på drygt 40k, men hittade en motsvarande ring i exakt samma kvalitet (diamantkvalitet, guldvikt) i nyskick för 11k. Hennes klocka köptes helt i nyskick från en urhandlare i Bryssel för 29k, där nypriset på NK är 49k. Så mitt tips är att köpa efter värderaset.

• Pernillus

Funderar också på ett berlockarmband att samla berlocker till, finns det finare?

• viseversa

På tradera finns det Pandora armband och berlocker för bättre priser än hemsidan.

Svar på tråden Är pandora armband värt pengarna?