Mat för många på Nyår
Det verkar som om vi blir uppemot 20 personer på Nyårsafton, och då vi kommer vara hos oss så börjar jag stressa lite över maten. Tidigare år har jag handlat och lagat all mat själv och gästerna har sedan gett oss pengar, men i år vill jag inte det. Men jag vet inte hur vi ska lägga upp det. Jag orkar helt enkelt inte att hålla i två stora middagar på en och samma vecka. (hade julafton hos oss i går).
Problemet är uppdelningen, vi är 5 familjer och jag så det är svårt att dela upp det på sättet förrätt, varmrätt, efterrätt. Har även funderat på att be alla att ta med 2-3 rätter som kan passa på en buffe´ men oroar mig då att vi ska sitta där med massa mat som är liknande varandra, samt att jag vill ha lite lyxigare mat på Nyår och buffe' känns inte så lyxigt. Ett annat alternativ är att några kommer till oss och hjälper till med maten så jag slipper göra allt, själv men det innebär troligtvis att de måste ta med sina barn och en hel dag och en hel kväll med så många ungar blir lite mycket känner jag. (9 vuxna och 11 barn).
Hur gör ni andra som firar Nyår och är många?