• lotie

feber, blåa läppar och kalla händer och fötter?

Ja precis som jag skrev har min dotter på snart två år fått feber idag runt 38,5 sen fått medicin hela dagen var uppe på 39,5 och vände ett tag. Är jätte hes hostig och förkyld från ingenstans! Ville inte äta och sovit massa. Men nu ikväll har hon piggnat på sig av panodilen och sprungit omkring här men blev blå om läpparna och kalla händer och fötter. Hon var inte kall och rätt så pigg och lät inte andningspåverkad. Någon som känner igen? Har somnat nu men är fortfarande blå.

• Svar på tråden feber, blåa läppar och kalla händer och fötter?
  • Momalicious

Jag skulle åkt in direkt! Jag hade blivit väldigt nervös, hon har ju syrebrist om hon är blå.

• lotie

Men hon har sprungit omkring och lekt och varit glad?
    Allmäntillståndet är ju det viktigaste brukar de säga ju?

• lotie

Tittade på henne med mobilen och hon börjar få röda läppar igen. Då kan det väl inte vara då farligt eller?

• Momalicious

Jag hade i så fall suttit vaken hela natten och kollat och åkt in på morgonen. Hade inte släppt det utan att veta varför hon hade/har cyanos.

• Min lycka
    lotie skrev 2013-12-25 22:02:23 följande:
    Tittade på henne med mobilen och hon börjar få röda läppar igen. Då kan det väl inte vara då farligt eller?
    Ring o fråga. Jo det kan vara farligt o allvarligt. Jag hade inte tvekat.
  • belnea721

Barn i den ålder reagerar så när de har feber kroppen tar blod från de minst behövande kroppsdelar, men om du känner dig osäker ring 1177 o fråga

• lotie

1177 sa med jag inte behövde oroa mig om hon var pigg och att det kunde bero på hastigt höjd feber. Det konstiga är ju att hon fick det en halvtimme efter panodil! Men hon oroade sig inte.
    Men tog en temp på henne nu och hon hade 40,6 trots panodil!! Känns ju inte riktigt bra?

• Aileen Allannah
    lotie skrev 2013-12-25 22:35:42 följande:
    1177 sa med jag inte behövde oroa mig om hon var pigg och att det kunde bero på hastigt höjd feber. Det konstiga är ju att hon fick det en halvtimme efter panodil! Men hon oroade sig inte.
    Men tog en temp på henne nu och hon hade 40,6 trots panodil!! Känns ju inte riktigt bra?
    När fick hon Panodil? Har du Ipren hemma så kan man varva och kombinera det, så kanske febern går ner lättare.
Svar på tråden feber, blåa läppar och kalla händer och fötter?