• rebeccamarie

Förstföderska stor i v 18, tvillingar?

Hej! Jag är gravid i vecka 18 och har fått en väldigt stor mage redan nu. Så min fundering är om det skulle kunna vara tvillingar därinne?

Jag har varit på KUB och där syntes bara ett foster men nu i efterhand tycker jag mig kunna se en svag skugga bakom på bilden. Önsketänkande kanske? Haha. Detta är första gången jag är gravid och folk ger mig kommentarer som att jag kommer explodera i v 38 osv. Min mamma var inte stor när hon väntade mig eller min bror, och sånt går väl lite i arv vad jag hört? Min magkänsla säger två, men vågar inte riktigt tro på den eftersom vi bara såg en på KUB:et!

Jag och min sambo skulle bli jätteglada om det visade sig vara två! Men såklart också överlyckliga om det nu "bara" skulle vara en liten krabat. Så är det någon som varit med om att en tvilling gömt sig på KUB? :D Eller finns det någon annan som är stor för att vara i v 18? :)

Ska iväg på RUL om 1,5 vecka så det kommer bli spännande att se ;) Kan lägga upp bilder på magen om någon skulle vilja se!

• Svar på tråden Förstföderska stor i v 18, tvillingar?
  • Mollymajs

Vi var på Ul v 12 fast det visade sig att vi var i 13. Det gick inte att ta miste på att det var två där inne. Att du är större behöver inte tyda på att det är två. Min mamma var jätte stor när hon väntade mig jag istället fick mage sent med mina tidigare barn och blev inte jätte stor. Denna gången är jag större men det är oxå min 4:e graviditet. Sen har jag gått ner istället för upp vikt och tror det gör att "bebis" magen syns mer. Men är absolut inte iögonfallande stor pga att det är två.

• rebeccamarie

Magbilden :)

Har inte kub bilden på datorn. Kan försöka fixa och lägga in den på datorn imorgon

• Jacqueline

Så såg jag ut i vecka 20 med första ,hade mycket fostervatten fick jag veta i efterhand sen vilken fin mage!!Jag är just nu i vecka 16 med 3an men inget syns ännu :-/

• Mamapingu

Fin mage! Jag fick också stor mage rätt snabbt men ut kom bara en. Spännande med rul sen då!

• fluu

Jag såg också ut ungefär så med dottern. Alla gissade först tvillingar, när vi fått reda på att det bara var en gissade alla på en jätteunge. Senare kom en fullgången miniunge ut. Mycket fostervatten kanske är svaret.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • mia1234

Har själv fått tvillingarna å gjorde ett ul i v12 då såg man bara en. När jag var i vecka 18 var jag lika stor som en som var fullgången. Gjorde ett ul i v20 å då visa de sig att det var två. I v23 fick Jag sluta köra bil för magen var så exyremt stor så jag börja tuta Svårt å säga om du e me tvillingar. Men ut ifrån min egna erfarenheter tycker jag du ser liten ut för tvillingar.

• fluu

För övrigt är det ju så olika...

Vi var tre tjejer som väntade samtidigt. Jag och den andra tjejen som fick enlingar  blev gigantiska. Hennes pojk var rätt stor däremot. Tjejen som väntade tvillingar syntes det knappt på under RUL så hon fick sig en chock när det var två. De låg långt in och hon var väldigt vältränad så det spelade in.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Dakine

Jag var också väldigt stor, men ut kom bara en ! :) Hade framåtlutad livmoder och väntade pojke. Mycket fostervatten :) 

• Majblomma14

Så här såg jag ut i v 20 med mina tvillingar. Är nu i slutet av v.23 och magen har vuxit jättemkt.

TS, hur har det gått??

• rebeccamarie

Hej! Förlåt att jag inte svarat..

Det var en bebis där inne!
    Och jag blev bakflyttad 6 dagar. Så på bilden är jag i vecka 17!

Jag har märkt att magen är betydligt större på em och kvällen. Tror det beror på att jag äter laktos och gluten trots att jag inte borde. Jag tål alltså båda sakerna men är lite känslig.

Tack till alla som svarat!!

• Mollymajs

Nästan alla är större och mer svullna på em/ kvällen när de är gravida nåt med tarmarna och att magen är "fylld" mot morgonen.

Svar på tråden Förstföderska stor i v 18, tvillingar?