e linnea skrev 2013-12-26 01:42:17 följande:
Det här är inte riktigt min grej, att öppna upp mig om nått så privat för folk jag inte känner. Jag måste bara skriva av mig för det snurrar så mycket tankar i mitt huvud. Jag är 25 år och har försökt fått barn med min sambo i över 1 år nu. Jag har väldigt oregelbunden mens, jag har alltid gått ca 14 dagar över en "normal" menscykel. Men denna gångar har den gått 5 månader över vilket gjorde att vi kontaktade fertilitetskliniken. Jag har tagit blodprov och min sambo spermaprov. Han har ett barn sedan tidigare så jag lägger all skuld på mig. Vi har inte fått svar än, tror dom hör av sig efter jul och nyår. Jag är så grymt orolig. Är det nån som varit/är i en liknande situation? Hur går allt till?
Hej!
Jag och min man är i slutet av utredning ( tror och hoppas vi i alla fall).
Jag känner igen oron som du har.....Jag har varit orolig ibland och hoppfull ibland under hela utredningen...det är påfrestande att gå igenom en utredning! Jag har varit osocial och rastlös och orolig och irriterad under hela utredningen. Jag vet hur oron känns
Nu i slutet av utredingen gäller oron hur framtiden kommer bli, massor av tankar som far hit och dit.
Vår situation är lite lik er fast ändå inte....vi är "gamla" (jag tror att många tycker att 37 är gammalt när det gäller att få barn ) men vill ändå ha barn.
Jag har också oregelbunden mens och läkaren tror att det kan vara PCO.
Som ooemilyoo skriver så kan läkarna göra mycket för att hjälpa naturen på traven om man har PCO, fast vad jag förstår så går det inte att bota...men det går att leva med och det går oftast att få barn efter vad jag läst mig till. Och ni har ju inte fått svar än, det kanske inte är PCO, den diagnosen kan ju bara läkaren ställa egentligen, så vi kanske inte ska spekulera för mycket.
Jag känner igen det du skriver om att det kan kännas märkligt att öppna upp sig för folk man inte känner...jag kan fortfarande (efter att ha hängt här FL i olika trådar om barnlängtan i flera år) tycka att det känns konstigt att sitta och skriva om min mens på ett forum...
Eftersom ni redan lämnat prover så har ni väl redan gått igenom en stor del av utredningen?
Vad har ni kvar att göra? Vi har lämnat proverna som ni lämnat och jag har genomgått äggledarspolning och lämnat infektionsprover och jag genomgick ett VUL vid första besöket, men det är nog standard. Vi väntar på svar på mannens spermaprov och mina infektionsprover.
Finns det något specifikt du är orolig för? Kan du sätta ord på det?
Även om vi kanske har olika förutsättningar på vissa sätt så är vi ju ändå i samma båt.....Kan du sätta ord på oron så kan jag försöka hjälpa till, om jag kan.