• Anonym (Bonus)

hatar min bonus! värre unge finns inte

Jag står inte ut längre!! Jag spyr. Denna unge. Han är 15 år. Jag har funnits med i 5 år.
    Han är trög, saknar empati. Självisk. Ja ja tonåring. Har själv tonåringar. Ingen av mina barn tycker om honom. Blir bara bråk när han kommer. Orkar inte mera. Pappan slickar marken efter denna unge.

Vad gör man??

• Svar på tråden hatar min bonus! värre unge finns inte
  • Anonym (..)

Det är nog bara att stå ut tills han flyttar hemifrån.

• Anonym (Tess)

Ja du måste nog flytta om det är outhärdligt. Nåt annat alternativ finns ju inte om ni inte vill ha dubbelt boende?

• Nashico

Han kanske känner att ingen tycker om honom så varför ska han bry sig om er... Nej, jag vet inte. Men har du försökt att sätta dig in i hans situation? Och hur skulle du vilja bli behandlad om du mådde som han? Jag tror det är viktigt att förstå en annan människa innan man kan göra något "åt saken". Men det kanske ni redan gjort efter fem år?

• Anonym (jullan)

Vet hur det känns...men särbo kanske??

• Anonym (---)

Flytta därifrån redan imorgon är mitt råd! Hoppas ni inte har gemensamma ungar så behöver ni inte ha någon kontakt mer öht. :)

• Påven Johanna

Vad tycker din sambo om dina ungar då?

• Fånga dagen

Kommunikation är ju väldigt viktigt i en relation, så därför undrar jag om du vädrat dina åsikter för din sambo om att hans son gör dig spyfärdig? Om inte så är det väl hög tid? Varken du eller dina tonåringar tycker om honom, så det vore konstigt om det undgått din sambo kan man tycka.

Du ger väldigt lite information i trådstarten om varför du och dina barn känner sån antipati för din styvson mer än att du hatar honom, och att "värre unge inte finns", men det kommer säkert att portioneras ut lite "pö om pö" under dagen.

Som sagt........berätta snarast om dina känslor för styvsonen till din sambo, om du inte redan har gjort det, så han också får möjlighet att lufta sina åsikter.

• Anonym (För helvete)

Slår vad om att du älskat honom och ni haft en bra relation idag om du bara hade betett dig som en bonusmamma ska. Alltså behandla han som om han vore ditt barn.

Gör er båda en tjänst och flytta därifrån direkt.

• Anonym (Karma)
    Anonym (Bonus) skrev 2013-12-26 07:33:02 följande:
    Jag står inte ut längre!! Jag spyr. Denna unge. Han är 15 år. Jag har funnits med i 5 år. Han är trög, saknar empati. Självisk. Ja ja tonåring. Har själv tonåringar. Ingen av mina barn tycker om honom. Blir bara bråk när han kommer. Orkar inte mera. Pappan slickar marken efter denna unge. Vad gör man??
    Han står säkert inte heller ut och spyr säkert han med. Du och dina ungar har hängt med i 5 år, och jag vet inte om jag kan påstå att din trådstart skriker högt intellekt, empati och osjälviskhet... Eftersom dina ungar inte tycker om honom och hela tiden bråkar med honom så ska du kanske börja uppfostra dina ungar?

Självklart väljer en bra pappa sitt barn före dig och dina ungar. Förvånar det dig?

Kan ni inte förändra er och behandla varandra med respekt och tolerans så föreslår jag att du och dina barn flyttar.
  • makulerad

Ibland stöter man på vidriga ungar. That´s life

Svar på tråden hatar min bonus! värre unge finns inte