• abcdefh

Ecosoft tygbindor??

Har bestämt mig för att börja med tygbindor eftersom jag har haft massa problem med underlivet och har läst så mycket bra om dem. Enligt trådarna här på fl så verkar ecosoft vara det bästa alternativet - men tycker det verkar så dyrt? Såg att någon skrev i en tråd för några år sen att ecosoft kostade ca 60:- styck. Har priset verkligen ökat så mycket på några år? 1 nattbinda kostar 115 kr på den här sidan, och det är det billigaste jag kunde hitta:

http://www.tampongshopen.se/varumarken/ecosoft-ekologiska-mensskydd/

Vet att de håller i flera år och ska vara värda pengarna osv, men jag har räknat ut att det för en mensperiod kommer kosta över 2000, och det känns lite väl mycket då jag pluggar och inte har nån fast inkomst...

Finns det någon här som kan dela med sig av erfarenheter av tygbindor i olika märken och priser? Vill gärna ha lite tips och råd gällande det här :)

• Svar på tråden Ecosoft tygbindor??
  • Purpurbräcka

Nattbindorna är ju dyrare än dagbindorna, men så billigt som 60:- hittar inte jag heller. Imse vimse är lite billigare, fast med dem har jag haft problemet att flera av dem läcker. Jag föredrar dock Imse vimses dagbindor eftersom de är lite större än Ecosofts. När det gäller nattbindor tycker jag att Ecosoft har bäst passform (Imse vimse är för långa och smala). Men det är ju individuellt vad som passar. Och mycket pengar blir det ju. Mitt tips är att köpa en förpackning och prova om det är något för dig, innan du köper på dig ett helt lager. Man kan också skölja upp dem för hand eller köra en tvätt mitt i mensen, så behöver man inte lika många.

I skuggan av varje stor man står en kvinna med känslig hy.
  • annsing82

Det som vi kom på när vi hade väldigt aktiva tygbindetrådar här var att man började blöda mindre när man hade använt dem ett tag. Var för kom vi aldrig helt på.

Så det kan ju vara så att du inte behöver så många som du annars behöver.

En tygbinda blir inte äcklig på samma sätt så du behöver inte byta lika ofta.

Jag har fortfarande kvar mina Ecosoft. Då kostade en dagbinda 60:-
    Det är nog 7-8 år sen nu som jag köpte.
    Har lite blandad kompott men några ecosoft är en bra början.

Svar på tråden Ecosoft tygbindor??