• Anonym (knöl)

Knöl i blygdläppen!

Upptäckte en liten knöl i blygdläppen för ca 2 veckor sen, inte mycket större än ett knappnålshuvud. Trodde det var en finne eller inflammerad hårsäck som man kan få ibland. Nu har den växt och är 1 cm lång och 0,5 cm bred. Lite mandelformad kan man säga. Sitter på insidan av yttre blygdläppen, i höjd med klitoris ungefär. Sitter inte "på" huden som en finne utan mer under huden och buktar upp bara litegrann. Ömmar lite om man trycker på den men gör inte ont.. Vad kan detta vara? Är det nåt man behöver kolla upp och göra nåt åt tro?

• Svar på tråden Knöl i blygdläppen!
  • Philippa

Du bör låta en gynekolog kolla på den! Ring kvinnokliniken imorgon.

• Anonym (knöl)
    Philippa skrev 2013-12-26 19:36:02 följande:
    Du bör låta en gynekolog kolla på den! Ring kvinnokliniken imorgon.
    Tack för svar! Ja jag ringer nog gyn imorgon så får vi se vad de säger.
  • EJL

Har kompisar som haft samma grej. Det var inget farligt för deras del. Någon inflammation. Ring 1177 så kommer du säkert få ett lugnande svar.

• Anonym (ingen fara)

Det är en talgkörtel som blivit inflammerad.eller en fett knöl kan man säga.

• Anonym (knöl)
    Anonym (ingen fara) skrev 2013-12-26 20:47:27 följande:
    Det är en talgkörtel som blivit inflammerad.eller en fett knöl kan man säga.
    Vad gör man åt det? Bara att vänta? Tänkte på om man behövde tömma den eller så.
  • Anonym (knöl)

Fått en tid i eftermiddag för att kolla upp knölen. Även om det inte är nåt farligt är det ju skönt att få den kollad :)

• Philippa
    Anonym (knöl) skrev 2013-12-27 09:27:51 följande:
    Fått en tid i eftermiddag för att kolla upp knölen. Även om det inte är nåt farligt är det ju skönt att få den kollad :)

Att du fick tid så snabbt visar att de tog detta på allvar.

Berätta gärna hur det gick!
  • Anonym (knöl)
    Philippa skrev 2013-12-27 11:47:29 följande:

Att du fick tid så snabbt visar att de tog detta på allvar.

Berätta gärna hur det gick!
    Det var en inflammerad talgkörtel så de skar upp och tömde den på var (blä!). Nu blir det förhoppningsvis bättre :)
  • Philippa
    Anonym (knöl) skrev 2013-12-27 17:15:00 följande:
    Det var en inflammerad talgkörtel så de skar upp och tömde den på var (blä!). Nu blir det förhoppningsvis bättre :)

Vad skönt att det inte var nåt mer allvarligt
  • Anonym (äckliga knölar)

Åhh, sådana där knölar får jag titt som tätt när jag epilerar. Skitjobbigt...
    Måste trycka hål på dem med nål för att få ut varet och det är inte alls speciellt kul. Hade inte ens sådana problem när jag rakade, annars brukar ju rakning ge inflammerade hårsäckar.
    Ibland kan man få ut jättelånga hårstrån som ligger och växer därinne...läskigt. 

Svar på tråden Knöl i blygdläppen!