Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Jessicca

Badstol

Jag undrar om de finns någon badstol för en bebis som är 2 månader? Han hatar att ligga ner så en "stol" skulle nog vara de bästa. Han är ganska tidig i utvecklingen med att hålla upp nacken och han vill redan att man ska hålla upp han så han kan träna på att stå. Skulle vara mycket enklare att kunna ha händer fria och inte behöva vara 2 st. (Skulle aldrig lämna han ensam om de nu är någon som tror de)

• Svar på tråden Badstol
  • Jessicca
    älskarlivet81 skrev 2013-12-26 20:55:49 följande:
    Kan ni inte bada tillsammans?
    Jo de har va gjort i stort sett hela tiden men måste ju hålla i han då hela tiden och då blir de jobbigt om man ska tvätta håret på honom och sånt. Då måste man nästan vara 2 st
  • älskarlivet81

Håll honom med en hand och duscha av med andra? Så små behöver ju inte schampoo direkt.

Jessicca skrev 2013-12-26 21:24:55 följande:
    Jo de har va gjort i stort sett hela tiden men måste ju hålla i han då hela tiden och då blir de jobbigt om man ska tvätta håret på honom och sånt. Då måste man nästan vara 2 st

• Jessicca
    älskarlivet81 skrev 2013-12-26 21:26:24 följande:
    Håll honom med en hand och duscha av med andra? Så små behöver ju inte schampoo direkt.
    Jo de går ju men tänkte bara om de fanns ett enklare sett. Sen måste jag eller pappan vem de nu är som badar med han ta upp han när han badat klart. De klarar jag inte av eftersom jag har 2 diskbråck, vill inte riskera att halka med han när jag reser mig ur badet. Skulle vara bra ibland att kunna bada han när vi är själva hemma. Handfatet funkar inte så bra och diskhon har vi slangen som går från diskmaskinen och kan inte ta bort den. Vill inte bada han där då eftersom de kan va ganska mycket bakterier i den slangen. Men som sagt de funkar som de är, ville bara veta om de fanns ett enklare sett
  • Ioanna

Vi kör med Bumbo-stolen i duschen men från kanske fyra månader snarare, iaf med våra barn som ändå varit väldigt stadiga tidigt.

• Jessicca
    Ioanna skrev 2013-12-26 23:10:15 följande:
    Vi kör med Bumbo-stolen i duschen men från kanske fyra månader snarare, iaf med våra barn som ändå varit väldigt stadiga tidigt.
    Okej ja min är också väldigt stark i kroppen och nacken. Tyckte även läkaren när vi var på två månaders kontroll
  • Lamcn

Okbaby flipper är en badstol, den har jag men den behöver dom Ändå stöttning med:) kolla på den!

• Lamcn

Den har förövrigt sugproppar under så den sitter fast ordentligt i badkaret :)

• Jessicca
    IRA skrev 2013-12-29 13:13:51 följande:
    har ni provat sådan badbalja? min son älskar den.
    www.jollyroom.se/barn-baby/skota/bad/badbaljo...
    Har inte provat den. Men ser att de halv ligger i den och min lilla skrutt har börja försöka häva sig upp i sitt läge även fast han bara är 2 månader. Så vågar nog inte prova den.
  • Jessicca
    Lamcn skrev 2013-12-28 23:14:30 följande:
    Okbaby flipper är en badstol, den har jag men den behöver dom Ändå stöttning med:) kolla på den!
    Har kollat in den förut men den är från 6 månader. Men den skulle nog kunna funka.
Svar på tråden Badstol