• MissFreiis

Vänner runt Älta (Nacka)

Hej, Jag och min sambo flyttar till Älta 1 feb och vi ska ha vårt första barn i början på maj. Vore roligt att lära känna lite folk och kanske framförallt några som väntar barn ungefär samtidigt. Finns det någon som skulle tycka det vore roligt med en ny bekantskap?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-27 15:37
    Hej,
    Är det ingen som ska ha barn i början av maj i området?

• Svar på tråden Vänner runt Älta (Nacka)
  • Chicy
    MissFreiis skrev 2013-12-27 00:06:55 följande:
    Hej, Jag och min sambo flyttar till Älta 1 feb och vi ska ha vårt första barn i början på maj. Vore roligt att lära känna lite folk och kanske framförallt några som väntar barn ungefär samtidigt. Finns det någon som skulle tycka det vore roligt med en ny bekantskap? TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-27 15:37 Hej, Är det ingen som ska ha barn i början av maj i området?

Hej! Jag bor med sambo i älta, trivs toppen här! Har inga barn men har lagt pillren på hyllan med inställning att det händer när det händer. Hur gammal är du?
  • MissFreiis
    Chicy skrev 2014-02-05 01:14:10 följande:
    Hej! Jag bor med sambo i älta, trivs toppen här! Har inga barn men har lagt pillren på hyllan med inställning att det händer när det händer. Hur gammal är du?

Hej,

Härligt att ni trivs. Har ni bott här länge?

Vi har ju inte bott här en vecka ens men det känns som en väldigt mysig plats att bo på. Och bra, framförallt när man har småbarn. ????

Jag fyllde 31 i nov. Hur gammal är du själv?
  • Chicy
    MissFreiis skrev 2014-02-05 21:59:34 följande:
    Hej, Härligt att ni trivs. Har ni bott här länge? Vi har ju inte bott här en vecka ens men det känns som en väldigt mysig plats att bo på. Och bra, framförallt när man har småbarn. ???? Jag fyllde 31 i nov. Hur gammal är du själv?

Härligt! Älta är toppen för barn! Finns ju en väldans massa dagis runt i villaområdena. Jag blir 25 i Juni. :)
  • MissFreiis
    Chicy skrev 2014-02-06 23:42:18 följande:
    Härligt! Älta är toppen för barn! Finns ju en väldans massa dagis runt i villaområdena. Jag blir 25 i Juni. :)

Jo, det har jag förstått. Har inte hunnit bekanta mig alls med området än men att det är barnvänligt i form av massa olika sportaktiviteter, dagis m.m. har jag märkt ???? Därför känns ju toppen at vi hittade just hit.

Men hur länge har ni bott här då? Uppväxt i området eller?
  • Ina Scot

Hej! Jag bor i Älta och väntar vårt andra barn i slutet av maj/början av juni. Vore kul att träffa fler som beräknas få barn ungefär samtidigt. Jag har en snart 4-årig tjej och är själv 36.

• MissFreiis
    Ina Scot skrev 2014-02-08 09:12:32 följande:
    Hej! Jag bor i Älta och väntar vårt andra barn i slutet av maj/början av juni. Vore kul att träffa fler som beräknas få barn ungefär samtidigt. Jag har en snart 4-årig tjej och är själv 36.

Hej Ina Scot, vad kul. Grattis. Jag är 31. Vi väntar som sagt vårt första. Men då är det bara 3-4 veckor mellan oss. Kan ju bli väldigt samtidigt man vet ju aldrig Har ni bott länge i Älta? Trivs ni? Vi har ju bara bott en vecka så har inte hunnit bekanta mig alls med området. Jag går på gullmarsplans MVC eftersom vi bott där tidigare men hur är det här? Finns det nån mammagrupp och sånt?
  • Ina Scot

Vi har bott tillsammans i Älta i snart 15 år, så det är ett tag nu. Min sambo är infödd Ältabo, medan jag är inflyttad från Småland. Vi trivs bra, främst för det är ganska lugn och nära till naturen. Jag går till mvc i centrum och tycker det är bra där. Med förra barnet så startade det mammagrupper som man fick vara med på om man ville. Sen så finns ju öppna förskolan om man vill ha kontakt med andra mammor.

• MissFreiis
    Ina Scot skrev 2014-02-09 13:48:37 följande:
    Vi har bott tillsammans i Älta i snart 15 år, så det är ett tag nu. Min sambo är infödd Ältabo, medan jag är inflyttad från Småland. Vi trivs bra, främst för det är ganska lugn och nära till naturen. Jag går till mvc i centrum och tycker det är bra där. Med förra barnet så startade det mammagrupper som man fick vara med på om man ville. Sen så finns ju öppna förskolan om man vill ha kontakt med andra mammor.

Ja det var länge men det måste ju vara ett gott tecken Tror jag kommer gå kvar på Gullmarsplans MVC nu när jag gått där så länge. Men då kan man ju gå med i en mammagrupp sen om det startar någon. Vart ligger öppna förskolan? När är du beräknad? Vet ni vad det blir? Mår du bra?
  • Ina Scot

Hej igen! Är beräknad till 1 juni, men tror att d blir i slutet av maj. Och nyfiken som jag är har vi tagit reda på att det är en tjej. Vet du vad ni ska få? Mår bra just nu, men det börjar kännas tyngre nu och känner mig trött på kvällarna, speciellt efter en dag på jobbet. Hur går det för dig? Mår du bra? Just nu vet jag inte riktigt vart den öppna förskolan ligger då den har bytt lokal sen jag gick där med förra barnet, men det går ju att söka på.... Har du lust att ses någonting innan våra små kommer?

• MissFreiis
    Ina Scot skrev 2014-02-15 14:08:31 följande:
    Hej igen! Är beräknad till 1 juni, men tror att d blir i slutet av maj. Och nyfiken som jag är har vi tagit reda på att det är en tjej. Vet du vad ni ska få? Mår bra just nu, men det börjar kännas tyngre nu och känner mig trött på kvällarna, speciellt efter en dag på jobbet. Hur går det för dig? Mår du bra? Just nu vet jag inte riktigt vart den öppna förskolan ligger då den har bytt lokal sen jag gick där med förra barnet, men det går ju att söka på.... Har du lust att ses någonting innan våra små kommer?

Hej igen, Okej., då är det ju rätt nära mellan våra. Ja vi har också tagit reda på vad det blir och vi ska få en liten kille. Just nu är vi i namnträsket. Inte överens där och har inte alls bestämt oss för nåt. Jag har mått kanon hela tiden. Lite trött i början bara men det har i stort sätt varit allt. Nu sista kanske två veckorna börjar jag känna mig rätt trött i ryggen emellanåt. Vill absolut ses. Vore roligt! Jag jobbar 9-17 inne i stan (Östermalm) om dagarna och är hemma runt 18 iaf. Så antingen kan vi ses och ta en fika i stan och göra sällskap hem eller så kan vi ses efter 18 här i Älta. Annars någon helg. Rätt flexibel. Hur ser det ut för dig?
  • Ina Scot

Hej! Oj, vad tiden springer iväg. Hoppas allt är bra med dig och du mår bra. Nu börjar iaf jag känna mig riktigt gravid. Magen börjar bli stor, svårt att hitta en skön sovställning, jag brukar vanligtvis sova på mage och det funkar ju inte riktigt nu... Jag jobbar inte i city, så om vi ska ta en fika eller något passar det bäst för mig under en helg. Har än så länge inget inplanterat, så vilken helg som helst passar mig.

• MissFreiis
    Ina Scot skrev 2014-03-08 17:30:06 följande:
    Hej! Oj, vad tiden springer iväg. Hoppas allt är bra med dig och du mår bra. Nu börjar iaf jag känna mig riktigt gravid. Magen börjar bli stor, svårt att hitta en skön sovställning, jag brukar vanligtvis sova på mage och det funkar ju inte riktigt nu... Jag jobbar inte i city, så om vi ska ta en fika eller något passar det bäst för mig under en helg. Har än så länge inget inplanterat, så vilken helg som helst passar mig.

Hej,

Ja men verkligen, jag mår bra men börjar också känna att det blir tyngre nu. Andfådd och lite trött i ryggen osv.

Men vi kan väl ses nästa helg? Har inget direkt inplanerat då så en fika lördagen eller söndagen funkar för mig. Är det fiket i centrum (minns inte vad det heter) som gäller?
  • altafamiljen

Upptäckte tråden lite sent, hur har det gått för er? I vilket område flyttade ni in?

Svar på tråden Vänner runt Älta (Nacka)