• Anonym (GT)

Hjälper sex mot förkylning?

Hej. Det är en sak som jag undrar över. Alltså jag älskar min sambo. Varje gång jag är förkyld så har inte jag någon sexlust. Men då säger han "jo, sex hjälper mot förkylning". Han gör sådana där komplicerade beskrivningar att endorfiner utsöndras som dödar bakterier osv osv...sådär jättekonstiga förklaringar som gör att jag tror på honom. Har varit förkyld i några dagar nu, och har sex för att han säger att det är bra för att "döda" bort förkylningen nu...trots att jag INTE har sexlust.

Hoppas jag inte dumförklaras nu, men hjälper verkligen sex mot förkylning?

• Svar på tråden Hjälper sex mot förkylning?
  • J a d e d

Det är svårt att inte dumförklara en sådan fråga. Men nej. Varför har du sex mot din vilja?

• MuppinCowboy

Han utnyttjar din godtrogenhet och att du är sjuk för att få sex? Det är riktigt grisigt.
    Han går dessutom igång på att du mår dåligt tydligen.

Du får ursäkta men jag hade blivit mer sjuk av vara ihop med honom än att vara förkyld.
    Inte utnyttjar man sin sjuka partner för att få sex, man ser till att partnern får vila och blir ompysslad.

Dumhet diskriminerar inte
  • Tokfrans

nja tror din kille utnyttjar dig och de lilla du kan om just detta, de du blir frisk över är att du dricker te eller nått varmt och virar in dig i en filt och VILAR kroppen så den kan angripa bakterierna så vettefan om sex gör någon skillnad hehe.

• Anonym (JanGunnar)

Klart det gör...sex hjälper även mot brusten blindtarm och ADHD,det vet väl alla,

killar iaf

• Anonym (halvsanning)

Bra sex ökar ju välbefinnandet i största allmänhet, så det kan säkert stämma att din sambo upplever att han blir friskare av sex. Men har du noll och ingen sexlust ska du såklart vila i stället, kanske se en bra film och äta något gott - eller vad vet jag. Det är du själv som vet bäst vad du mår bra av.

• cheese

Klart det hjälper. "Håller båda tummarna att detta kommer bli den nya moderflugan 2014"

• traveler

Det jag har erfarenhet av är att är man täppt i näsan så brukar en orgasm ibland göra att "det släpper lite" och man kan snyta ut och rensa luftkanalerna. Mao det kan hjälpa lite för stunden men det tar ju inte bort förkylningen.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Förkylning går över på ungefär en vecka, med behandling tar det istället ungefär sju dagar.

Den enda vetenskapligt belagda "behandlingen" är vila och god sömn, allt annat är på sin höjd symtomlindrande.

För övrigt orsakas förkylning av virus, inte av bakterier vilket känns som en ganska grundläggande kunskap innan man ska ge sig på att förklara hur ett hormon som endorfin "dödar bakterier".

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • MuppinCowboy
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-12-27 10:48:02 följande:
    För övrigt orsakas förkylning av virus, inte av bakterier vilket känns som en ganska grundläggande kunskap innan man ska ge sig på att förklara hur ett hormon som endorfin "dödar bakterier".
    Dumhet diskriminerar inte
Svar på tråden Hjälper sex mot förkylning?