• De5pojkarna

Vad gör/leker era 8 åringar på dagarna?

Jag har en 8 åring som aldrig leker. Sport e de enda han vill hålla på me.. Han leker aldrig med leksaker. Inget e kul. Han skyller på att han e 8 å leker inte. Men va fasen skall en 8 åring göra?

Jag har en 5 åring me som älskar att leka. Med allt möjligt. Turtles, bilar, spiderman. Ja allt som pojkar leker med. Men min  åring vill aldrig vara med å leka. De enda han vill göra är att spela X box ( Fifa eller NHL ) Dem körde nyss lite bilbana som 5 åringen fick i julklapp, men det gör han bara i max 10 min. Sen e de tråkigt å så kommer han ner å sätter sig nere hos oss vuxna.

Varför inte leka? Ut å cykla. Sparka Fotboll. Klättra i Berg? Jag blir tokig på att han aldrig leker. Jag själv som liten va aldrig inne. Var jämt ute å cykla å lekte.. 

• Svar på tråden Vad gör/leker era 8 åringar på dagarna?
  • Luna2

Ut och lär han leka då, spela fotboll cykla med han då så får ni en trevlig stund ihop kanske mer det han vill

• De5pojkarna
    Luna2 skrev 2013-12-27 12:27:47 följande:
    Ut och lär han leka då, spela fotboll cykla med han då så får ni en trevlig stund ihop kanske mer det han vill
    Jovisst kan ja de. Men de e ja inte ja som skall leka? Mina föräldrar lekte aldrig med mig när ja va liten.. 
  • Luna2
    Liam05Milton08 skrev 2013-12-27 12:32:01 följande:
    Jovisst kan ja de. Men de e ja inte ja som skall leka? Mina föräldrar lekte aldrig med mig när ja va liten.. 

Nej men en del barn vill ha föräldern med även om de inte fick det själva och kanske just ditt barn vill leka men inte vara själv utan vill leka med dig tillsammans och samtidigt få tid med dig, är det en konstig tanke att dina barn vill vara med dig tycker du?
  • De5pojkarna
    Luna2 skrev 2013-12-27 12:39:32 följande:

Nej men en del barn vill ha föräldern med även om de inte fick det själva och kanske just ditt barn vill leka men inte vara själv utan vill leka med dig tillsammans och samtidigt få tid med dig, är det en konstig tanke att dina barn vill vara med dig tycker du?
    Nej Absolut inte. Men han har ju en att leka med. Han skall väll inte ha mamma rännandes med honom helatiden... Å varför kan inte en 8 åring leka med leksaker? Gör inte barn de nuförtiden?
  • SannaB83

Har en 7 åring som inte alls kan leka eller umgås med andra. Uppkäftig, otrevlig och bråkar hela dagarna istället. Väntar fortfarande på den dagen då det ska vara roligt att vara förälder

• De5pojkarna
    SannaB83 skrev 2013-12-27 13:31:55 följande:
    Har en 7 åring som inte alls kan leka eller umgås med andra. Uppkäftig, otrevlig och bråkar hela dagarna istället. Väntar fortfarande på den dagen då det ska vara roligt att vara förälder
    Precis så ja har de me. Uppkäftig å tyken.. Tykna onödiga kommentarer som bara gör mig arg å irriterad.
  • De5pojkarna
    Tebriane skrev 2013-12-27 13:19:00 följande:
    Jag har en likadan... Om det är ngn tröst!
    Känns lite bättre. Mina kompisars barn kan iallafall roa sig själva. Men inte min äldsta. Min mellersta å minsta kan leka för sig själv jättebra.
  • De5pojkarna

Kanske skall nämna att han e här varannan vecka. Men han leker inte hos sin pappa heller..

• Tebriane

Min är inte otrevlig han har bara alltid passat in bättre bland de vuxna :)

Svar på tråden Vad gör/leker era 8 åringar på dagarna?