• Angeline850127

beräkna graviditet efter äl eller senaste mens?

hejsan!
    Jag undrar vad som är mest säkert att utgå ifrån,för att veta när man har bf datum
    beräknar jag efter senaste mens den 22/11-13 så har jag bf 22 Augusti,beräknar jag efter när jag hade äl den 7/12 så har jag bf den 29 augusti
    vad ska jag MEST tro på?
    har 19 dagar mellan mens o 11 dagar mellan äl och mens .ganska kort cykel

• Svar på tråden beräkna graviditet efter äl eller senaste mens?
  • Mercurialis

När jag väntade mitt första barn, skulle BF enligt sista mens bli 15 mars. På KUB-UL flyttades BF till 8 april och vid RUL flyttades det till 1 april.

När jag väntade mitt andra barn, skulle BF enligt sista mens bli 24 januari och enligt ÄL den 20 januari. På KUB-UL och RUL sattes BF till den 2 februari.

Kontentan av det hela är att oavsett vilket datum du väljer, så kan det bli så att BF flyttas när du gör UL ... eller så flyttas det inte alls. 

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Jag är bara jag

Om ens cykel skiljer mycket från "standarden" 28 dagar bör man utgå från äl. Egentligen tycker jag alltid man bör göra det för det är ju vid äl man blir gravid! Jag kommer aldrig tillåta att de flyttar mitt bf-datum,för jag kommer veta på dagen när jag blir gravid (FET),men vissa stollar flyttar ju ändå och då blir det datum man helt omöjligt kunnat bli gravid på.

Svar på tråden beräkna graviditet efter äl eller senaste mens?