• hejhej1

hund lunginflammation...

hej jag undrar om nån har haft en hund med lunginflammation o hur lång tid tog det innan den läkte? gick det upp o ner? känner mig orolig... har kontakt med veterinär men vill ändå höra andras erfarenheter kanske kan det lugna mig... det är outhärdligt att se sin älskade hund sjuk. hon fick hastigt lunginflammation över en natt , åkte in med henne samma kväll o hon fick stannaa på djursjukhuset 6 dygn varav 4 dygn med antibiotikadropp. har haft henne hemma 10 dagar nu o hon fått amoxycillin 10 dagar i tabl hon har varit mkt bättre inte hostat nåt hon fick sista tabl igår. men igår o idag tycker jag hon börjat hosta mer o vill kraxa upp slem så var det när hon insjuknade, ka ringa vet nu o höra om det kan gå upp o ner så .. men blir ås orolig. hennes röntgen var inte bra innan hon kom hem så de rek en ny röntgen efter nyår

• Svar på tråden hund lunginflammation...
  • Philippa

Hoppas din hund kryar på sig snabbt!

• hejhej1
    Philippa skrev 2013-12-27 18:17:01 följande:
    Hoppas din hund kryar på sig snabbt!

tack... pratade med vet nu o de skrev ut mer tabl-antibiotika om jag kan hämta imorgon, o ta tills veckan då det ska göras ny röntgen, bara hon inte blir akut sämre i helgen
  • hejhej1

nån annan som haft hund med lunginflammation? oroar mig att hon inte verkar bra trots 16 dagars antibiotikabehandling...

• TheKitten

vet inte om svaret kommer lite sent men här kommer ett iaf.
    min tik fick det för lite över ett år sen då hon drog ner kräk i lugnan.
    åkte till vet. direkt där hon blev inlagd i 2 dygn. hon fick äta 2 olika antibiotika plus medicin mot illamående och för magen.
    hon fick ta medicin i över en månad eftersom hon inte var helt bra efter 14 dagar.
    så det beror tyvärr. :( hoppas din hund blivit bättre iaf!
    vad är det för ras? vilken vetrinärmottagning?

• hejhej1
    TheKitten skrev 2014-01-03 23:23:07 följande:

vet inte om svaret kommer lite sent men här kommer ett iaf.
    min tik fick det för lite över ett år sen då hon drog ner kräk i lugnan.
    åkte till vet. direkt där hon blev inlagd i 2 dygn. hon fick äta 2 olika antibiotika plus medicin mot illamående och för magen.
    hon fick ta medicin i över en månad eftersom hon inte var helt bra efter 14 dagar.
    så det beror tyvärr. :( hoppas din hund blivit bättre iaf!
    vad är det för ras? vilken vetrinärmottagning?

hej tack. en toypudel,  hmm undrar om det va så för min med, såg ingen förkylning på henne men hon kräktes lite på natten samma natt då hon fick lunginflammaton dan efter, hon började hosta o andas tungt på förmiddan sen åkte jag in me henne på kvällen, hon har nu ätit antiobiotka över 3 veckor men bara en dag  kvar...hon var inlagd 6 nätter med dropp syntes inflammation på röntgen men hon verkar riktigt bra nu, märker nån timme typ varannan dag att hon väser lite i inandningen. hoppas att det bara går åt rätt  håll nu, hon ska dock på en ny röntgen nästa vecka. blev din tik helt bra?
  • TheKitten

okey, ja det är lätt hänt att dom kan dra ner kräk i lugnan :(
    min tik blev helt bra men det tog nog säker ca 2 månader innan hon blev helt återställd.
    hon tappade ju aptiten också så hon åt ju ingenting. det hjälper ju inte tillfrisknanden direkt :P
    men att hon "väser" behöver inte betyda att hon är dålig eller så. min tik kan köra på det ibland när hon vill ha uppmärksamhet. hon vet att man har koll liksom så hon inte blir sjuk och det utnyttjar hon :P
    men det tar tid för allt att läka och din är ju liten så det tar mer på  hennes krafter.
    hoppas bilderna ser bra ut nästa vecka då! :)
    vilken veterinär går du till? 

• hejhej1
    TheKitten skrev 2014-01-04 16:23:12 följande:

okey, ja det är lätt hänt att dom kan dra ner kräk i lugnan :(
    min tik blev helt bra men det tog nog säker ca 2 månader innan hon blev helt återställd.
    hon tappade ju aptiten också så hon åt ju ingenting. det hjälper ju inte tillfrisknanden direkt :P
    men att hon "väser" behöver inte betyda att hon är dålig eller så. min tik kan köra på det ibland när hon vill ha uppmärksamhet. hon vet att man har koll liksom så hon inte blir sjuk och det utnyttjar hon :P
    men det tar tid för allt att läka och din är ju liten så det tar mer på  hennes krafter.
    hoppas bilderna ser bra ut nästa vecka då! :)
    vilken veterinär går du till? 

hej igen.. jaså gör hon det för o få uppmärksamhet hihi... ja nu när jag tänker eftr å är det ju bara ibland och det brukar va när jag varit borta eller inte hunnit med henne riktigt,, kanske kan va nåt sånt hoppas det, sen minns jag inte riktigt om hon lät så nån gång innan lunginflammationen för att då tänkte jag inte så mkt på hur hon andades som jag gör nu...  hon var på Lunds djursjukhus,,   
  • TheKitten

ja man blir ju mer nojjig när dom blir sjuka :/hoppas hon blir helt bra snart! :)

jag har haft otur med min tik som blivit sjuk och inlagt 3ggr (olika orsaker dock)

Svar på tråden hund lunginflammation...