Vad är GTA 5 för ett spel?
Jo, jag vet att det är ett spel för bl.a X-Box och att det är en åldersgräns på 18 år.
Saken är den att jag har en 10-årig son som så hett önskar sig detta spel. Vi föräldrar är emot (eller väldigt skeptiska) pga bl.a åldersgränsen. Den måste väl finnas av en anledning? Jag har försökt att läsa på lite men jag tycker inte att det står så mycket fakta om själva handlingen, mer än att det utspelar sig i en fiktiv amerikansk stad och att spelaren använder sig av närstridsattacker, skjutvapen och sprängämnen för att bekämpa fiender, det förekommer rån och kriminalitet.
Ja, upplys mig!. Vad förstår barn ( typ min 10-åring) av själva handlingen? Han pratar mest om de häftiga bilarna och hur man kör dem. Men jag förstår ju att det är så mycket mer, men förstår han/barn det? Eller är det bara ett häftigt spel för dem?
Vi är just nu världens dummaste föräldrar som inte älskar honom för att vi sagt nej till detta spel. Jag har lovat att ta reda på mer om spelet innan jag definitivt säger nej för att visa honom att jag inte säger nej bara av princip och utan "kött på benen".
Tack på förhand.