• Anonym (trött)

PMS förstör mitt liv totalt, hatar det!

Det brukar börja 4-5 dagar innan mensen ska börja. Sen när mensen kommer mår jag ännu sämre vilket fortsätter till mensen är helt slut. Mitt liv blir helt svart, deprimerad, ångest, självmordstankar, extrem trötthet, huvudvärk, irriterad på allt m.m. Allt känns bara skit helt enkelt.

Som tur är har jag en man som jobbar och tjänar bra så jag behöver inte jobba, för det är en omöjlighet, vill bara va hemma liksom de dagarna jag mår dåligt, inte träffa någon.

Har nog med att orka ta hand om mitt barn de dagarna.

Har ätit antidepressiva på heltid förut men slutade för 1 1/5 år sedan, då de slutade att fungera så är tveksam om det skulle hjälpa mig nu igen.

Finns det någon hjälp att få? Har testat att äta Folsyra, b12, b6, D-vitamin, magnesium men inget har hjälpt hittils. 

• Svar på tråden PMS förstör mitt liv totalt, hatar det!
  • makulerad

Du får säga till om det här inte är ett bra tillfälle att skriva en kommentar

• Lilly01

Säger en sak premalex!

Den har räddat mig och jag mår såååå mycket bättre.

8-9 dagar innan beräknad mens börjar jag ta denna medicin som är i tablettform.

Jag börjar med 1/2 tablett i 2- 3 dagar för att höja till en hel tablett i 3-4 dagar.
    2 sista dagarna går jag ner till 1/2 tablett igen.

Det här sättet har funkat för mig och jag blir inte så "borta" som jag blev när jag tog 1 hel i 8 dagar.

Lycka till!

• Anonym (trött)
    Lilly01 skrev 2013-12-28 13:54:47 följande:
    Säger en sak premalex!

Den har räddat mig och jag mår såååå mycket bättre.

8-9 dagar innan beräknad mens börjar jag ta denna medicin som är i tablettform.

Jag börjar med 1/2 tablett i 2- 3 dagar för att höja till en hel tablett i 3-4 dagar.
    2 sista dagarna går jag ner till 1/2 tablett igen.

Det här sättet har funkat för mig och jag blir inte så "borta" som jag blev när jag tog 1 hel i 8 dagar.

Lycka till!
    En fråga, kan en barnmorska skriva ut den medicinen eller måste man träffa en läkare?

Tycker det är smidigare att gå till en barnmorska, har varit hos många läkare som inte kunnat hjälpa mig så jag har inget förtroende för dom.
  • Anonym (Femal balans)

Jag äter femal balans forte. Har blivit av med alla mina besvär tack vare dom. Finns på nätet, Apoteket och hälsokost. Billigast på nätet.

• Jag är bara jag

Prova munkpeppar-agnuscastus. Jag har visserligen bara lindrig pms,men den försvinner helt så du borde bli lindrad. Åt du stora doser d-vitamin? De fjantiga rekommenderade hjälper inte mot nåt.

• Anonym (trött)
    Jag är bara jag skrev 2013-12-28 15:39:50 följande:
    Prova munkpeppar-agnuscastus. Jag har visserligen bara lindrig pms,men den försvinner helt så du borde bli lindrad. Åt du stora doser d-vitamin? De fjantiga rekommenderade hjälper inte mot nåt.
    Jag åt 2000 ie per dag av D-vitamin, äter mycket sill och lax också så jag borde få i mig en del D-vitamin, men det hjälper inte.
  • sch32

Hur gammal är du? Jag lider själv av grav PMS, och det blir bara värre med åren. Har testat allt förutom antidepressiva, inget fungerar. Dock så mår jag bättre om jag skippar kolhydraterna helt denna period. Prövat det? Hjälper iallafall mot jäsheten, och mord.

• Lilly01

Jag gick till min gynekolog och förklarade mina problem och han sa direkt att jag har svår PMS, och fick premalex utskrivit. Inga krångel alls!

• Anonym (Mrs X)

Använder också Premalex. Fungerar bra. Fick den utskriven av en kvinnlig gynekolog. Provade Femalbalans men var allergisk mot den tabletten. 

• jagälskarallaminabarn

Får fruktansvärd mensvärk när jag har mens men är nu fri från allt vad mens heter efter att ha fått minipillret Cerazette. Det är dock inte alla tyvärr som blir fri från mensen med det men hör med bm. Hade hormonspiralen Levonova för flera år sedan, fick mycket stänkblödningar i början men sedan försvann mensen. Tror den heter Mirena numera, kanske kan vara ett alternativ annars?

Svar på tråden PMS förstör mitt liv totalt, hatar det!