Min man är rövfixerad - men min duger tydligen inte...
Min man och jag (han är 30 och jag 27) låg i sängen igår och småpratade innan vi skulle sova. Så frågade jag honom en sak som jag alltid tänkt på, eftersom han är extremt intresserad av bakdelar men inte bröst - om han tycker om min just för att han gillar ALLA rövar eller för att han tycker den är bra, och om han hade valt min om man ställt upp tio kvinnor på en rad och vi inte kände varandra. Så svarar han:
- Jag vet inte... (varpå jag reagerade för jag blev ledsen, och diskussionen fortsatte)
- Jag tycker ju om den för att den sitter på dig, och jag älskar ju dig...
- Du kan ju inte bli sur för att jag råkade ta mig lite betänketid, jag skulle tycka det vore ganska osannolikt om du hade svarat JA direkt om samma sak gällde min kuk...
- Jag tänkte efter lite snabbt på hur andra rövar kan se ut och kom fram till att jag gillar din bäst...
- Du vet att jag är en sån som tänker efter, jag tycker det är respektfullt att göra det innan man ger ett svar...
Det här är ju enligt mig enbart dåliga bortförklaringar. Ett försök att slingra sig ur situationen för att han märkte han försade sig. Om han nu hade frågat samma sak om någon av hans egna kroppdelar, t ex "hade du valt min överkropp om vi inte kände varandra och du fick välja mellan tio andra män" hade jag UTAN TVEKAN sagt ja. Just för att jag tänder på exakt varenda kroppsdel han har, för att det ÄR vad jag tänder på. Inte för att vi "känner varandra". Han är prototypen av vad jag tänder på, alltså hade jag INTE behövt fundera i varken en eller tio sekunder om han ställde samma fråga om något.
Man vet väl vad man tänder på!? Och hans betänketid tyder inte på något annat än att min röv är något som han INTE hade gillat annars. Jag har gått upp i vikt sedan vi träffades så den är ju större än medel. Men när man säger sådär, är det i mina öron samma sak som att säga "nja, jag får ju lov att tycka om den för att den sitter på dig, hade nog inte gillat det i vanliga fall"...
Och som en vän uttryckte det och tolkade det hela, "jag tycker ju om den där vårtan i din panna för att den sitter på just dig, och jag älskar ju dig. Men jag hade inte föredragit det om jag fick välja".
Man kan faktiskt dra en vit lögn för att inte förstöra sin tjejs självkänsla.. inte vara klantig och ligga och fundera innan man svarar. Nu känner jag bara att det är oerhört olustigt att han inte hade tyckt om min stjärt alls om han fått välja mellan tio andra, för det är så jag tycker det här låter. Och jag hade inte ens en tanke på att han skulle kunna svara dumt eller annat än "ja" omgående, eftersom han har ALLT jag vill ha och jag var inte beredd på att det skulle vara så illa ställt och icke ömsesidigt.. för mig är det så självklart att man gillar sin partners kroppdelar. OAVSETT om man "känner varandra" och har en relation eller inte.
I annat fall så säger man det inte. I annat fall så ljuger man inte dåligt.
Vad säger ni om detta?