• Anonym (duger inte)

Min man är rövfixerad - men min duger tydligen inte...

Min man och jag (han är 30 och jag 27) låg i sängen igår och småpratade innan vi skulle sova. Så frågade jag honom en sak som jag alltid tänkt på, eftersom han är extremt intresserad av bakdelar men inte bröst - om han tycker om min just för att han gillar ALLA rövar eller för att han tycker den är bra, och om han hade valt min om man ställt upp tio kvinnor på en rad och vi inte kände varandra. Så svarar han:

- Jag vet inte... (varpå jag reagerade för jag blev ledsen, och diskussionen fortsatte)

- Jag tycker ju om den för att den sitter på dig, och jag älskar ju dig...
    - Du kan ju inte bli sur för att jag råkade ta mig lite betänketid, jag skulle tycka det vore ganska osannolikt om du hade svarat JA direkt om samma sak gällde min kuk...

- Jag tänkte efter lite snabbt på hur andra rövar kan se ut och kom fram till att jag gillar din bäst...

- Du vet att jag är en sån som tänker efter, jag tycker det är respektfullt att göra det innan man ger ett svar...

Det här är ju enligt mig enbart dåliga bortförklaringar. Ett försök att slingra sig ur situationen för att han märkte han försade sig. Om han nu hade frågat samma sak om någon av hans egna kroppdelar, t ex "hade du valt min överkropp om vi inte kände varandra och du fick välja mellan tio andra män" hade jag UTAN TVEKAN sagt ja. Just för att jag tänder på exakt varenda kroppsdel han har, för att det ÄR vad jag tänder på. Inte för att vi "känner varandra". Han är prototypen av vad jag tänder på, alltså hade jag INTE behövt fundera i varken en eller tio sekunder om han ställde samma fråga om något.

Man vet väl vad man tänder på!? Och hans betänketid tyder inte på något annat än att min röv är något som han INTE hade gillat annars. Jag har gått upp i vikt sedan vi träffades så den är ju större än medel. Men när man säger sådär, är det i mina öron samma sak som att säga "nja, jag får ju lov att tycka om den för att den sitter på dig, hade nog inte gillat det i vanliga fall"...

Och som en vän uttryckte det och tolkade det hela, "jag tycker ju om den där vårtan i din panna för att den sitter på just dig, och jag älskar ju dig. Men jag hade inte föredragit det om jag fick välja".

Man kan faktiskt dra en vit lögn för att inte förstöra sin tjejs självkänsla.. inte vara klantig och ligga och fundera innan man svarar. Nu känner jag bara att det är oerhört olustigt att han inte hade tyckt om min stjärt alls om han fått välja mellan tio andra, för det är så jag tycker det här låter. Och jag hade inte ens en tanke på att han skulle kunna svara dumt eller annat än "ja" omgående, eftersom han har ALLT jag vill ha och jag var inte beredd på att det skulle vara så illa ställt och icke ömsesidigt.. för mig är det så självklart att man gillar sin partners kroppdelar. OAVSETT om man "känner varandra" och har en relation eller inte.

I annat fall så säger man det inte. I annat fall så ljuger man inte dåligt.

Vad säger ni om detta?

• Svar på tråden Min man är rövfixerad - men min duger tydligen inte...
  • Anonym (duger inte)

...att tillägga är att jag tycker det här är extremt klantigt i och med att jag är i en djup förlossningsdepression och har fått successivt sämre självförtroende sedan vi träffades och det är nästintill obefintligt i och med att jag gått upp i vikt till följd av utbrändhet och 12h-jobb i över ett år. Vilket han vet att jag får kämpa med varje dag och ofta är ledsen över.

Jag fiskade definitivt inte efter komplimanger, absolut inte, utan tänkte mig inte ens för när jag frågade eftersom det för mig är givet att man svarar ja på den här frågan. Jag var helt enkelt inte beredd på svaret..

• Anonym (...)

Du måste verkligen jobba med din självkänsla..

• Anonym (duger inte)

Ja, det måste jag verkligen göra men det är inte det det här handlar om. Utan det faktum att han var tvungen att tänka efter innan han konstaterade det han gjorde. Jag skulle ALDRIG behöva tänka efter eftersom han är allt jag tänder på.

• aleydis

Jag skulle säga att det är övertolkning och bekräftelsebehov från din sida. Jag kör en del samma på min pojkvän ;) lita på att han älskar dig och tycker du är snygg, men pressa inte honom att uttrycka det på ditt sätt...

• nymedlem

Man ska inte ställa frågor man inte klarar av svaren på. Försök lära dig det ts så slipper du sånt här i fortsättningen.

Det är som det där med att fråga partnern hur många den har haft sex med, eller valfri fråga om något gammalt ex. Man vill ju inte veta och mannen kanske inte alltid hinner finna sig i situationen och komma med någon vit lögn.

Tycker inte du ska ta åt dig på detta dock!

Han är enligt dig en ass-man och då har han garanterat tänt på DIN häck när ni träffades och det var en av anledningarna att han ville fortsätta med dig. Hade du inte haft en läcker häck så hade ni inte fortsätt framåt i ert förhållande.

• Spartacus

Av det jag läser verkar han respektfull ärlig och dessutom snäll! Nä, detta får du komma över... ta hand om depressionen hos proffs!

• Queenie70

Jag säger att du gör ett duktigt försök att analysera sönder er relation. Det du säger är i praktiken att din man måste tycka att ditt arsle, av alla miljarders arslen som finns i världen, är allra vackrast. Kanske har du världens snyggaste arsle, men troligtvis inte. Antagligen är det precis som han säger att han föredrar ditt arsle just för att det sitter på dig. Deal with it!

• aleydis

Såg nu även ditt inlägg om att du mår dåligt. Hoppas du mår bättre framöver...

Jag tror inte att det var illa menat, utan att han uttrycker sig utifrån hur han tänker och att han inte bara vill svara för sakens skull utan säga vad han faktiskt menar. Man kan vara olika som personer och måste få uttrycka sig på sitt eget sätt...

• Anonym (m)

men du överdriver TS, tagga ner, det där betyder ingenting alls

• Anonym (duger inte)

Men alltså, om jag säger inte att han hade behövt välja BARA min röv och höja den till skyarna, men bland tio stycken, varför kan man inte svara "ja" på den frågan?

Och jag vet att han tycker om den, som det är, men det är själva betänketiden jag inte förstår mig på. För jag hade inte behövt tänka efter alls och därför reagerar jag såklart..

Svar på tråden Min man är rövfixerad - men min duger tydligen inte...