• kakan162

    när ens partner kollar mobiltelefonen.

    Jag råkade en dag glömma min telefon hemma. När jag kom hem från jobbet låg telefonen i hallen med en lapp på sig. Det visade sig att min partner gått in på min telefon och kollat konversationer med de personer som jag haft tidigare sexuella relationer med och anklagade mig sedan för vissa tidigare händelser som ägde rum under tiden vi hade dejtat. Min partner har haft väldigt svårt att lita på andra människor och litade därför inte helt på mig heller. Gör jag fel som förlåter honom för detta?


  • Svar på tråden när ens partner kollar mobiltelefonen.
  • minzann

    Varför har du kvar dessa gamla konversationer om de faktiskt inte betyder någonting? Och som det verkar i din ts så har din partner alltså helt rätt i att inte lita på dig och därmed förtjänar du inte heller tilliten och den tillhörande integriteten, eller hur tänker du?

  • kakan162

    jag har inte sparat dem med flit för att de betydde något. Konversationer på facebook kan inte raderas bara arkiveras, de kommer alltid finnas kvar. Det jag gjorde var före vi var tillsammans och hade därmed ingen betydelse. Jag har varit honom trogen.

  • minzann
    kakan162 skrev 2013-12-29 09:17:43 följande:
    jag har inte sparat dem med flit för att de betydde något. Konversationer på facebook kan inte raderas bara arkiveras, de kommer alltid finnas kvar. Det jag gjorde var före vi var tillsammans och hade därmed ingen betydelse. Jag har varit honom trogen.
    Bullcrap, klart de kan raderas! Har du varit honom trogen och du älskar honom, vill leva ditt liv med honom, ja om han blir betryggad och kan bygga upp tilliten för dig genom att kolla att det inte finns något att hitta. Då kan ju bara du avgöra om det är värt det, eller hur?

    Har man inget att dölja så är det aldrig ett bekymmer, så länge det hela förbättras. Min man kan väl kolla igenom min mobil om han svajar till någon gång, endast för att inse att där finns inget att klandra. Däremot får han väl läsa de gånger jag varit sur och han vägrat ta emot det, de gånger han missat att göra vad han lovat och ev vad jag planerar att köpa till honom i present. Så nej är inget han vill läsa och jag skriver det till andra istället för att gnälla ihjäl honom. Men det finns inget som egentligen kan ifrågasättas eller att jag går över gränser för trohet. Alltså får han läsa hur mycket han vill, men han vet om detta och avstår. Enkelt. Vi är båda medvetna om hur många som är otrogna, hur många som nyttjar alla kanaler och hur lätt det är. Man kan aldrig vara helt säker, och de stunder det stinger till i en, ja då slipper man gå runt och ha en dålig känsla och man är fri att kolla läget. Problemet löst och det enda det kostar är att inte känna sig kränkt av den andra kollar i "min privata mobil".
  • tikki masala
    kakan162 skrev 2013-12-29 09:17:43 följande:
    jag har inte sparat dem med flit för att de betydde något. Konversationer på facebook kan inte raderas bara arkiveras, de kommer alltid finnas kvar. Det jag gjorde var före vi var tillsammans och hade därmed ingen betydelse. Jag har varit honom trogen.
    öhm.. Det står ju datum när man har skrivit till varandra...
  • EnGladPingvin

    Det är bara du som kan säga om du kan förlåta eller inte och vad som är rätt för dig. Jag hade blivit väldigt besviken på min man om han kollade min mobiltelefon. Jag har verkligen inget att dölja, men för mig handlar det om tillit och det hade känts som att han inte litade på mig. Jag hade dock inte gjort en stor sak av det.

  • Emmask

    Jag skulle inte vilja ha ett förhållande med en man som inte litar på mig och som jag inte kan lita på.

Svar på tråden när ens partner kollar mobiltelefonen.