• Mithi

Ingredienser till tacos?

Hej! Vill ha tips på ingredienser till tacos..

Tips på isbergssallad, gurka och tomat undanbedes då det inte är tacos för mig, söker snarare efter mer "matigare" och "festligare" alternativ. Fungerar till exempel riven morot, bönor (i så fall vilken sort) osv?

• Svar på tråden Ingredienser till tacos?
  • MiaIa90

kött,bacon,Tomat,gurka,sallad,majs,ost,riven morot,lök,mjukt brön,chipsen,hårt bröd, ost dippen,tacosås,creme frech.
    Det är de mesta vi brukar ha när vi har taco.

• Zoja

Jag brukar ha falafel, gurka, sallad, paprika, lök, majs och en creme fraichesås. Antingen i ett mjukt bröd, eller med ett hårt bröd i delar.

• Mithi
    MiaIa90 skrev 2013-12-29 16:28:14 följande:
    kött,bacon,Tomat,gurka,sallad,majs,ost,riven morot,lök,mjukt brön,chipsen,hårt bröd, ost dippen,tacosås,creme frech.
    Det är de mesta vi brukar ha när vi har taco.
    En helt vanlig svensk "tacos" bortsett från bacon och morot
  • Mithi
    Zoja skrev 2013-12-29 16:32:09 följande:
    Jag brukar ha falafel, gurka, sallad, paprika, lök, majs och en creme fraichesås. Antingen i ett mjukt bröd, eller med ett hårt bröd i delar.
    Falafel va nåt nytt! Tack för tipset!
    Whitetrash86 skrev 2013-12-29 16:33:02 följande:
    Kyckling, avokado, paprika, rödbetor (sen allt det där andra tråkiga)
    Haha... "allt det där andra tråkiga"..
    Rödbetor och avokado har jag aldrig provat, tack!
  • Chokladmuffins

Jag brukar ha banan till.. Det är gott att blanda det söta mot det starka.. Även äpple och päron är alternativ som bryter bra! 

• Lady Paraplyh

Jag steker svarta bönor i vatten med diverse kryddor. T.ex tabasco, chilipeppar, paprikapulver, svartpeppar och salt eller en indisk inspirerad kryddning med nejlika, gurkmeja, kummin, chili, vitlök och salt.

Så har jag tackoskal/nachoschips såklart, sedan har jag tacosås, majs, tomat, crème fraiche, gul lök och färska champinjoner till.

• MalinEddie

Ananas, guacamole. kidneybönor, fetaost, banan och jordnötter är sånt vi brukar ha att plocka i.

Avskyr CIO-metoder.
  • fluu

Vi gör ibland böntaco och gör då en röra på zucchini, kidneybönor, lök, majs och tacokrydda. Äter det i tortillias med en "fast" vitlöksdressing och lite hackad rå paprika i.

Laxtaco är också gott. Valfria grönsaker och sen antingen varmrök lax eller stekt lax i tortillias och med en senapsdressing till.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mantrasina

Jag brukar slanta morötter och steka dem mjuka på låg värme i lite smör. Hur gott som helst. Riktigt riktigt mumsigt, ger lite söt smak i kontrast till allt det starka.

Och guacamole + creme fraiche, så klart!

• mellimalli

Tacokrydda, lök, tomatsås i köttfärsen ibland även purjolök.

Tillbehör:

Majs, tacobröd (mjuka), tacochips, salladsmix, gräddfil, ost, salsa, gurka, guacamole.

• Livlig

När jag serverar tacos gör jag det så här. Läs min utbytningslista:

istället för:

Isberg = strimlad vitkål

Köpe salsa = grovt hackade tomater med chili och vitlök

Skal = Grönkåls  / vitkåls blad. 

• IsDimma

Jag gillar tunt skivade vindruvor till tacos. Bortsett från mycket annat redan uppräknat.
    Skulle göra tacos ikväll och ville ha lite tips tidigare idag.

• MammaBella

Jag gör iblanad texas caviar (googla recept) Så snuskigt gott till kycklingtacos. Men även gott att bara ha till nachochips!

Svar på tråden Ingredienser till tacos?