Anonym (HJÄLP!) skrev 2013-12-29 17:44:58 följande:
Tack snälla för ditt svar, beklagar ditt MA..
Borde jag söka för detta? När vet man vad detta är?!
Tack, jag har även fått ett okomplicerat mf och en ofostrig graviditet, så jag har viss erfarenhet. Det viktigaste är dock att jag har två alldeles perfekta barn med
Rent krasst är det bättre att vänta till slutet av v8/början av v9 innan man åker in, men får man en rejäl blödning i v6 eller 7 så är det ju väldigt lätt för andra att säga... Om man ser hjärtat slå i v9 så är risken för mf lika låg som efter v12, innan dess säger det inte så himla mycket. Å andra sidan är det fruktansvärt att gå omkring och inte veta om man är gravid eller inte, så man måste väga dessa faktorer mot varandra. Har man känsliga slemhinnor kan ett vul dessutom trigga en blödning (ofarlig! du kan aldrig framkalla ett mf genom att göra vul, hoppa, springa eller lyfta) så man vill inte rota runt för mycket därinne. Ngn gång under andra missfallet (ofostrig graviditet) sa en sköterska till mig att jag givetvis ska åka in om jag är orolig, men att det då är bäst att åka in tidigt på morgonen då de har det som lugnast.