• Anonym (kk)

Min kk är gravid, hur ska jag hantera detta?

Jag har haft en kk under en månad drygt vi träffades nästan varje helg den månaden. Vi hördes inte av så mycket då jag hade tröttnat på henne. Hon verkade dock fortfarande intresserad då hon frågade om vi skulle ses. Svarade inte alls på dessa sms och gick vidare och hittade en annan. 
    En helg var jag på en club med mina vänner och hade det sjukt kul, där träffade jag även min fd kk eller vad man ska kalla henne. Jag blickade henne och var väldigt framåt med mina andra tjejkompisar. Träffade även en brud där som jag pratade och flörtade med (tror hon såg det). Tänkte inte alls på min fd kk utan hade en jävligt bra natt. 

För några dagar sedan smsar hon mig och skriver att hon är gravid!? Jag blir helt chockad då vi använde kondom och hon gick på p-piller. Visserligen gick kondomen sönder men ändå. Hon sa att jag var pappan eftersom hon inte hade legat med någon annan efter mig. 

Jag vill att hon gör abort men hon är osäker på vad hon vill. Jag vet inte alls hur vi ska göra då jag inte vill se henne men jag vill samtidigt veta att jag inte blir pappa. 

Jag vet att det är mitt ansvar också att det inte blir ett barn så dum är jag inte men jag vill verkligen inte bli farsa nu :(.

vad ska jag göra, måste jag träffa henne och hålla på nu? Måste jag följa med henne om hon ska göra abort osv? 

Snälla hjälp mig...

• Svar på tråden Min kk är gravid, hur ska jag hantera detta?
  • Anonym (inte snällt men.)

Något du kan göra är att prata med henne, invagga henne i tron att ni kan bli tillsammans och bli det också för en tid. Under tiden pratar du med henne och bearbetar så att hon gör abort då du säger att ni har tiden för er, att ni kan vänta tills det är läge senare osv. Jag vet, ganska kallt och beräknande men alternativet är att lämna allt i hennes händer och vi vet ju hur många brudar bara skiter i vad motparten säger och kan bara bestämma sig för att få barnet oavsett konsekvenser för alla inblandade. BTW... jag gjorde detta med en tjej och det funkade... sen när det var klart så kunde man ju lugnt och sansat dra sig tillbaka..

• Anonym (kk)
    Anonym (inte snällt men.) skrev 2013-12-29 20:14:44 följande:
    Något du kan göra är att prata med henne, invagga henne i tron att ni kan bli tillsammans och bli det också för en tid. Under tiden pratar du med henne och bearbetar så att hon gör abort då du säger att ni har tiden för er, att ni kan vänta tills det är läge senare osv. Jag vet, ganska kallt och beräknande men alternativet är att lämna allt i hennes händer och vi vet ju hur många brudar bara skiter i vad motparten säger och kan bara bestämma sig för att få barnet oavsett konsekvenser för alla inblandade. BTW... jag gjorde detta med en tjej och det funkade... sen när det var klart så kunde man ju lugnt och sansat dra sig tillbaka..
    Hur menar du att du drog tillbaka, gjorde bara slut sen? eller..
  • Anonym (sara)

Hm.. Är det bara jag som får misstankar om att hon ljuger för att hon vill ha kvar dig i sitt liv?

Jag tycker att du ska agera som en man i detta läget, och inte göra som ovanstående anonym föreslår. Du har rätt till din åsikt, säg till henne att du inte vill bli pappa och att du inte kommer att närvara om hon väljer att behålla. Men släpp det sedan. Pressa inte henne, och sjunk inte så lågt att du hotar henne eller lurar henne för att få som du vill. En abort är ett stort beslut och om man gör en abort mot sin vilja så kan det ställa till det ordentligt för tjejens psyke. Du har ingen rätt att göra det. Ingen kan tvinga dig att vara en närvarande pappa till ett barn du inte vill ha, men ingen kan heller tvinga henne att avsluta det liv hon har inom sig.

• Fjärilslarv

varför meddelade du inte henne att du inte ville ses mer? det är ganska ouppfostrat och ofint att göra så.

• Anonym (kk)
    Fjärilslarv skrev 2013-12-29 20:31:34 följande:
    varför meddelade du inte henne att du inte ville ses mer? det är ganska ouppfostrat och ofint att göra så.
    Det var dumt av mig men tänkte la inte så långt..
  • Fjärilslarv
    Anonym (kk) skrev 2013-12-29 20:36:59 följande:
    Det var dumt av mig men tänkte la inte så långt..
    1) sluta använd göteborgs- slang
    2) Behandla andra så som du själv vill bli behandlad, jag vet inte hur du är, men jag vill inte vara någon handels- slit och slängvara, så jag behandlar inte folk så heller.
    3) Om du nu ska bli pappa, så är det inte mkt att göra, mer än att ta sitt ansvar.
  • Anonym (kk)
    Fjärilslarv skrev 2013-12-29 20:38:52 följande:
    1) sluta använd göteborgs- slang
    2) Behandla andra så som du själv vill bli behandlad, jag vet inte hur du är, men jag vill inte vara någon handels- slit och slängvara, så jag behandlar inte folk så heller.
    3) Om du nu ska bli pappa, så är det inte mkt att göra, mer än att ta sitt ansvar.
    Jag behandlar inte tjejer dåligt, hon var förjävlig mot mig så jag ångrar ingenting. Stör du att jag använder götebors-slang får du la blunda ;)
  • Modernmom

"Kräv faderskapstest"! Dummaste jag hört! Varför skulle hon ljuga? Det är bara att bita i det sura äpplet, är hon gravid och vill behålla det är det inte mycket att göra åt.

• Anonym (Din)

Om hon verkligen är gravid och behåller barnet. Och det är ditt.

Tänk då på det oskyldiga barnet. Barnet har inte valt att du inte vill vara pappa. Det är dina gener som fortsätter att dela sig i form av ett växande barn (inte foster, jag pratar när det är ett barn). Det är du den individen kommer hänvisa till när du inte tar ditt ansvar. Ligga gick bra......

Om nu inte ens vill träffa den här tjejen men för inte länge sen låg du med henne vid flertal tillfällen. Fint.

Tänk på barnet.

• mamaleona

Är du en MAN (eller en pojk?) så träffas ni o diskuterar FÖRNUFTIGT O VUXET. Ljugandet, smitande undan och historier vinner ingen på. Stå för det du gjort. Att hålla på sådär med flera olika kk under en kort tid förstår inte jag att det kan ge något, får man inte ett barn på halsen så kan man få något annat - mindre trevligt.

• Anonym (sara)
    Modernmom skrev 2013-12-29 21:10:35 följande:
    "Kräv faderskapstest"! Dummaste jag hört! Varför skulle hon ljuga? Det är bara att bita i det sura äpplet, är hon gravid och vill behålla det är det inte mycket att göra åt.
    Det finns väl gott om exempel där kvinnan ljugit? Många barn har fel pappa skriven i papperna...
Svar på tråden Min kk är gravid, hur ska jag hantera detta?