Ok. Jag är lite osäker på om jag har mask. Det kittlas i analöppningen litegrand ibland, främst på kvällen och vid något tillfälle även vid underlivet, men jag har inte varit störd av det när jag sover. Kunde ni sova när ni hade mask? Kittlades det mycket?
När ni skriver "i rumpan", menar ni att det känns precis i analöppningen, eller också att man kan känna maskarna en bit in? Hur långt iväg kan maskarna krypa?Är det möjligt att känna dem även i underlivet?
Jag kanske inte har hunnit få så mycket mask eftersom jag behandlade redan en vecka efter att jag smittats. (Om jag nu smittades). Jag har varit förberedd och bytt underkläder varje dag. Det har kliat litegrand under trosorna, men jag trodde att det skulle kännas värre. Däremot dagarna efter jag tog tabletterna så började jag att titta ner i toa-stolen för att se om jag kunde se något. Avföringen var full med vita trådar. Fast det kanske finns annat som ser ut som trådar?
Nu har det snart gått en vecka sedan behandling med vanquin. Det kittlas fortfarande ibland, men inga vita trådar i avföringen längre vad jag kan se. Lite vita prickar bara.
Dock har jag inte lyckats fånga en enda mask med bomullstops, som det står i bipacksedeln att man kan göra. Därför blir jag lite osäker. Jag har inte heller sett mask på toalettpappret och inte heller några döda maskar i trosorna. Någon mer som har sett maskar i underbyxor eller på toapappret? Är det vanligt att man ser dem?
Funderar på om jag ska ta tabletter snart igen. Jag vill helst inte ha mängder av mask. Det verkar ju vara svårt att bli av med det eftersom äggen sprids tom i vanligt damm och man kan andas in dem...