Tv-shop träningsmaskin
Jag har genom sjukgymnast fått veta att jag måste jobba på min core/bålstabilitet kontinuerligt så att muskulaturen är stark och stabil och kan bära upp min rygg som annars blir instabil och då trycker på nerver och muskler och blir till ryggskott/nackspärr och annat tråkigt :(
men det gör inte mig så mycket för jag gillar att träna! men jag skulle vilja testa att köra hemma mer, då jag just nu inte hinner springa till gymmet alltför ofta. har funkat bra att köra hemma de övningar jag fått av sjukgymnasten, men jag skulle gärna ha en maskin framöver.
tänkte fråga er som köpt på tv-shop/tvins (skämskudde) vad ni tycker om redskap och maskinerna som säljs där? jag har läst lite trådar där optimismen spirar över det braiga inköpet, men risken blir lite att maskinen sedan står och samlar damm efter några veckor..... Så mera hur det funkat långsiktigt. Vad man behöver är ju en maskin/redskap man är nöjd med generellt men som även funkar bra för att lägga på mer motstånd då man blir starkare efter några veckor.
Verkar ju vara väldigt bra pris (till skillnad från gymmedlemskap varje månad) och tar oftast inte mycket plats/ihopfällbart men blir det "för bra för att vara sant"?
jag tittar förstås på core-maskiner men jag är även intresserad av att höra hur andra maskiner funkar!