• Anonym (Lina)

Hans utseende stör mig

Jag har dejtat en kille ganska intensivt under 4 månader. Jag tycker om honom väldigt mycket, men det finns också vissa saker som stör mig fruktansvärt mycket.

Att jag inte brutit med honom tidigare beror helt enkelt på att jag har haft väldigt höga krav som hindrat mig från att ens släppa in någon om jag inte upplevt dem som perfekta. Det har inte direkt funkat för mig, så istället för att bryta för minsta lilla har jag tänkt att jag ska ge personen en chans. Lära känna honom innan jag avfärdar.

Hur som helst...

Den här killen är överviktig. Eller smal för övrigt, men har en kula mitt på magen. Han har inte varit motiverad till motion tidigare men jag har tagit med honom på dejter med rörelse och magen är snart ett minne blott.
    Men tendensen finns ju där och det skrämmer mig för jag kan omöjligt tända på en sådan mage.

Hans huvudform är väldigt orginell. Fram till pannan ser han normal ut. Men sedan är resten av huvudet för stort. Som en gigantisk hjälm. Ser creepy ut, och jag kan inte låta bli att störa mig på det. Men det kan han ju inte rå för. Vem kan påverka sin huvudform liksom? Men ja, det stör mig som fan.

Han är en nörd. Extremt smart och allmänbildad. Vi har så mycket att tala om etc. Men varje gång han skrattar säger min inre röst "What the hell was that?" Det låter som någon tagit in en liten Shetlandsponny i rummet som gnäggar.

Spelat självförtroende och arrogans. Har inte något emot självförtroende, det attraherar mig. Men ett spelat, med en dos arrogans blir lite jobbigt och stundvis pinsamt.

Han har kärat ner sig totalt i mig, och jag tycker ju om honom med. Väldigt mycket. Men jag vet inte om jag någonsin kan blunda för de sakerna jag tagit upp här. Jag har inte presenterat honom för någon av mina vänner, vi har inte haft sex och jag fullkomligt vägrar att presentera honom för min son eller träffa hans barn först jag är säker.

Men hur ska jag komma förbi de där sakerna? Kommer jag någonsin att kunna bortse från det?

Är egentligen inte alls ytlig på så vis, utan det är väl mest en tjock mage som avtänder mig. Men att folk kunde ha sådan konstig huvudform visste jag inte och det är tydligen inget som jag lockas av.

• Svar på tråden Hans utseende stör mig
  • viseversa

Dy är inte ytlig säger du? Men hela din ts Vidar hur ytlig du är. Får jag fråga om du själv är drop dead snygg utan minsta fel och brister? Har svårt att tro det. Om svaret är nej så kanske du ska sluta vara så satans ytlig. Btw kanske det är bättre att låta honom gå. Han har rätt att träffa en trevlig tjej som tar honom för den han är.

• VictoriaJ02

Haha, låter ju som en gammal lärare jag hade i gymnasiet. Han såg verkligen ut som en marsian med sitt stora huvud. och så spinkig kropp till det.

Ja det är inte så kul, för folk ser ju liksom..

• sär skriven

Men seriöst. Vem är det som har uppenbara problem med självförtroendet? Den som inte vill visa upp personen hon är kär i, eller den som råkar ha ett lite för stort huvud?

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Anonym (Lina)

Jag är inte kär. Jag tycker om honom. Tar lång tid för mig att bli kär och 4 månader av dejtande räcker inte riktigt till för att bli kär för mig.

Och vad då ytlig? Jag har överseende med mycket, just för att ingen är helt perfekt. Men hans huvudform skiljer sig verkligen från det normala på alla sätt och vis. Har aldrig sett något liknande förut. Men det är inte det som gjort att jag inte presenterat honom för mina vänner än. Vill vara helt säker på någon innan jag går så långt, och jag är trots allt inte kär än.

Jag har inte något problem med att låta honom gå. Håller honom knappast kvar med tvång och våld. Men han säger själv att han är våldsamt kär i mig och att han inte vill gå trots att jag inte är säker på honom än.

Det "perfekta" jag har jagat tidigare har med personlighet att göra. Har avfärdat killar efter första dejten bara för att de råkat vara nervösa, lyssnat på fel musik, haft annorlunda intressen etc. Men den här killen har jag vågat ge fler chanser och gillar honom trots att vi inte är lika på alla punkter. Men då är det något annat som stör istället.

Hans huvud lär knappast krympa. Men jag är osäker på om jag någonsin kommer att kunna blunda för det. Attraktion är ju viktigt.

• Anonym (lämna)

Nä men låt han gå! Du har varit schysst säger du, du har gett honom fler chanser än du brukar. Låter väl jättebra! Avfärda ngn för att denne lyssnar på fel musik osv låter ju bara helt sjukt. Så creed till dig som gett honom en chans, men får hans skull, lämna! Han har rätt att träffar och älskar honom för den han är! Inte stör sig på hans huvudform. Låter som du har väldigt höga krav! Jobba med det ist för att hitta fel hos andra hela tiden!♥

• Anonym (Starlight)

Antingen blir man kär eller så blir man det inte. Jag tror inte den här relationen är något att bygga vidare på för din del faktiskt efter det du beskriver. Tyvärr så kan det bli svårt att ha honom kvar som vän då hans känslor för dig verkar vara väldigt starka och inte precis på kompisnivå.

• Anonym (Starlight)

Jag har också träffat killar som varit jättegulliga, men så har det funnits små saker som jag bara stört mig på. Minns en som åt väldigt slafsigt. Jag blev nästan illamående av att se honom äta. Sedan var han lite lätt överviktig, men ändå muskulös. Men nej, är man kär så ser man inte sådant. Attraktionen är jätteviktig i ett partnerförhållande. Annars är det en vänskapsrelation man får.

• Modernmom

Tycker han är värd något bättre än dig! Se till att han får den möjligheten och släpp honom.

• Anonym (Lina)
    Anonym (lämna) skrev 2013-12-30 12:26:27 följande:
    Nä men låt han gå! Du har varit schysst säger du, du har gett honom fler chanser än du brukar. Låter väl jättebra! Avfärda ngn för att denne lyssnar på fel musik osv låter ju bara helt sjukt. Så creed till dig som gett honom en chans, men får hans skull, lämna! Han har rätt att träffar och älskar honom för den han är! Inte stör sig på hans huvudform. Låter som du har väldigt höga krav! Jobba med det ist för att hitta fel hos andra hela tiden!?

Det är väl egentligen inte fel att ha höga krav? Jag menar, få skulle nöja sig med vilket skräp som helst?!

För mig är tex musik en stor del av mitt liv. Jag lyssnar på musik dygnet runt. Att då ha en relation med någon som lyssnar på dansband (som jag avskyr) gör det svårt.

Eller någon som är totalt ointresserad av träning och hälsa medan det är något jag lägger mycket tid och pengar på. Det är svårt för mig att se en framtid med en sådan person.

Att han var högutbildad var tidigare med på kravlistan. Men han behöver inte vara det så länge han är intresserad av att lära sig och utvecklas. Med andra ord så har jag slopat kravet på akademiker.

Han behöver inte dela mitt intresse för motorer och bilar, men körkort bör han ha. Tidigare var ett sådant gemensamt intresse viktigt.

Men det finns vissa saker som är viktigare än andra. Och andra saker som jag har prioriterat bort. Så sänkt mina krav har jag gjort.

Har egentligen inte några höga krav på utseende. Men som jag skrev tidigare så är attraktion viktigt. Och jag har väl egentligen aldrig ratat någon enbart pga utseende, men nu när jag träffade honom och gillar hans person märker jag att hans huvudform är något som bekymrar mig. Hade inte räknat med att en sådan sak skulle få mig att backa. Jag VILL INTE att en sådan sak ska få styra, men hur lär man sig att förbise en sådan sak? Han har ju huvudet med sig hela tiden precis som jag har mina ögon...
  • Anonym (lämna)

Han har ju huvudet med sig hela tiden precis som jag har mina ögon...[/quote] Haha förlåt men det lät så roligt! Ja tur är väl det?! Nä men om du redan retat dig på detta så kommer ju inte det ändras. Han form på skallen kommer ju att förbli som den är. Men är den verklige så udda? Inte bara ngt du förstorat upp? Om du tänker på ett liv utan honom, hur känns det? Ett liv med honom?

Svar på tråden Hans utseende stör mig