Hans utseende stör mig
Jag har dejtat en kille ganska intensivt under 4 månader. Jag tycker om honom väldigt mycket, men det finns också vissa saker som stör mig fruktansvärt mycket.
Att jag inte brutit med honom tidigare beror helt enkelt på att jag har haft väldigt höga krav som hindrat mig från att ens släppa in någon om jag inte upplevt dem som perfekta. Det har inte direkt funkat för mig, så istället för att bryta för minsta lilla har jag tänkt att jag ska ge personen en chans. Lära känna honom innan jag avfärdar.
Hur som helst...
Den här killen är överviktig. Eller smal för övrigt, men har en kula mitt på magen. Han har inte varit motiverad till motion tidigare men jag har tagit med honom på dejter med rörelse och magen är snart ett minne blott.
Men tendensen finns ju där och det skrämmer mig för jag kan omöjligt tända på en sådan mage.
Hans huvudform är väldigt orginell. Fram till pannan ser han normal ut. Men sedan är resten av huvudet för stort. Som en gigantisk hjälm. Ser creepy ut, och jag kan inte låta bli att störa mig på det. Men det kan han ju inte rå för. Vem kan påverka sin huvudform liksom? Men ja, det stör mig som fan.
Han är en nörd. Extremt smart och allmänbildad. Vi har så mycket att tala om etc. Men varje gång han skrattar säger min inre röst "What the hell was that?" Det låter som någon tagit in en liten Shetlandsponny i rummet som gnäggar.
Spelat självförtroende och arrogans. Har inte något emot självförtroende, det attraherar mig. Men ett spelat, med en dos arrogans blir lite jobbigt och stundvis pinsamt.
Han har kärat ner sig totalt i mig, och jag tycker ju om honom med. Väldigt mycket. Men jag vet inte om jag någonsin kan blunda för de sakerna jag tagit upp här. Jag har inte presenterat honom för någon av mina vänner, vi har inte haft sex och jag fullkomligt vägrar att presentera honom för min son eller träffa hans barn först jag är säker.
Men hur ska jag komma förbi de där sakerna? Kommer jag någonsin att kunna bortse från det?
Är egentligen inte alls ytlig på så vis, utan det är väl mest en tjock mage som avtänder mig. Men att folk kunde ha sådan konstig huvudform visste jag inte och det är tydligen inget som jag lockas av.