Evm skrev 2013-12-30 12:21:00 följande:
Jag förstår inte riktigt, varför är varannan vecka inte aktuellt?
Det är inte aktuellt. Vi har varit på medling och där kom de fram till att pappan inte kommer få mer än 1 dag till om 1 år sen är det bra.
Anonym (ty) skrev 2013-12-30 12:45:16 följande:
Det är ju toppen att han nu vill vara mer med sitt barn? Det blir ju många gånger bättre efter en separation.
Varför inte vv?
Och varför inte dela bb?
Vi delar inte på barnbidraget eftersom jag är boendeförälder och även får underhållsstöd från honom och enligt öv så ska jag stå för kläder hela tiden dvs att skicka med när sonen åker iväg så både underhållsstöd och barnbidrag går till mig då.
Coruscant skrev 2013-12-30 12:48:39 följande:
Han är en "vanlig" pappa NÄR han är med sitt barn?! Ge ditt barn sin pappa varannan vecka!
Okej det var fel skrivet, skulle vara VAR när sonen var ca 1 år alltså menat att han lekte med han när han väl var hemma och det var ca 2-7 dagar på en månad. Han valde att ej söka jobb där vi bodde då han tyckte att han tjäna bättre på att vara borta och hemma som sagt 2-7 dagar på en månad, kan tillägga på det att jag stod för alla kostnader som mat,boende,sonen så dom pengarna han tjänade på att ligga borta fick jag inte ens ta del utav då, betala även dom få resorna jag och sonen gjorde för att åka tills han job någon gång.
h8him skrev 2013-12-30 12:52:08 följande:
Jag förstår inte. Funderar du på att göra en förlikning? Är du säker på att pappan nöjer sig med det du erbjuder?
Pappan hotar hela tiden med att gå vidare men det är ingenting mer än tomma hot. Sist vi var i rätten och kom överens om medling så sa domaren pappan inte skulle få sitt igenom och att de lutade mer åt mitt håll men jag tänkte då att varför inte prova medling om det kunde hjälpma och det har det gjort ett tag men nu har det blivit värre igen så mina chanser i rätten borde ju vara liknande igen.
Kasperina skrev 2013-12-30 13:00:25 följande:
Förstår inte heller. På vilket sätt har du varit för snäll enligt advokaten? Om ni är överens så är det väl bara korkat att börja komma med nya krav bara-för-att?
Det blir inga nya krav utan tar upp dom gamla som inte riktigt är klart enligt mig.
Haskel skrev 2013-12-30 13:00:29 följande:
Använd inte barnen som vapen för att "hämnas", för att han var en dålige make. Det enda som är viktigt nu är att han är en bra far åt sina barn, vilket han tycks vara.
Ju mer du kräver, ju mindre villig att samarbeta kommer han att vara. Om du istället låter honom vara pappa, och samarbetar med honom, kommer han säkert sluta upp med sina dumma trakasserier.
Din advokat vinner enbart på att eran konflikt fortsätter, det innebär jobb och pengar för honom/henne.
Nja nu är det mer så att han ska låta mig vara. Jag har försökt att sammarbeta och vissa tillfällen frågat om han kan ta honom någon gång när det kört ihop sig och istället för att säga ja bara så blir man utfrågad och mer än det innan an kan tänka sig att ta honom. så jag har försökt att sammarbeta men för det betyder det varannan vecka och delat barnbidrag så vi har lite olika syn på det. Min advokat har inte sagt något om att jag ska ta det vidare utan det är jag som ev vill de, och skulle bara hon vinna på det så är det väl så, inget jag bryr mig om så speciellt mycket.
Anonym (Z) skrev 2013-12-30 13:11:36 följande:
Hur tycker du nästa steg skall se ut om du går vidare. Personligen tycker jag du är lite motsägelsefull när du ena stunden säger att "han som vilken pappa som helst" sen säger du "han valde alltid att göra saker ( bla jobba borta,festa,resa" men om han inte får jobba hur ska han få ekonomin att gå runt? Snart kan man väl dela barnbidraget oavsett vad den andra vill så varför inte bara samarbeta kanske våga släppa på din kontroll och låta barnet träffa sin far vv? Eller ja hur nu du vill ha det och på vilket sätt anser din advokat du varit FÖR snäll?
Jag tycker då att et ska börja där vi sluta i rätten dvs muntliga förberedelsen. Jag menade att han VAR. och som sagt ahn valde att jobba borta istället för att jobba hemma , han vart till och med erbjuden jobb på hemmaplan men valde att inte ta det. Min advoat säger att jag inte har några probelm att få igenom det mesta utav vad jag vill och därför tycker hon att jag är för snäll när jag låtit pappan få mer tid med sin son än vad han förtjänar och jag har sagt till honom att jag vill se förändring inom hans betende innan jag kan tänka mig att ge honom mer men en förändring sker inte över en natt men istället för att jobba på det så gör han tvärtom..
Förresten så har jag glömt att skriva att alkoholen har varit en väldigt nära vän till honom, vet ej hur det ser ut nu men sista gången han hade sonen själv när vi fortfarande var tillsammans var att åka till en stuga i skogen där det inte finns mobilteckning dela 1 liter whiskey med 1 kompis när sonen sov. jag var på jobb under den tiden men har har berättat detta för mig men nu nekar han det. han menar att 1 liter på 2 personer inte är att dricka alkohol utan mer en vardag.