• Mille0990

Tagit hål i öronen utan att fråga mig

Min dotters pappa är efterbliven
    Igår gick han med vår 5-åring till nån frisersalong och tog hål i öronen på henne. Jag tänkte inte att hon skulle göra det förrän om flera år. Han motiverar det med att hon ibland har fått lite nagellack av mig och att det är värre (?)
    Jag har ensam vårdnad och han har umgänge ungefär en dag i veckan... Det är verkligen inte hans beslut att ta och inte något han kan bestämma själv.... Är helt förstummad.
    Dottern är ju såklart helt överlycklig.
    Ska jag ta ur örhängena?
    Jag är rädd för inflammationer och allergier osv. Hon har några "nickelfria" örhängen i metall, det kanske är bättre att köpa plast. Eller är det bättre att ta bort dom helt? Hon kommer bli helt förkrossad...
    Förlåt för förvirrad ts, jag är så himla sur!!!!!

• Svar på tråden Tagit hål i öronen utan att fråga mig
  • Modernmom

Jag hade blivit så jävla koko-arg, va! Han har verkligen ingen rätt att ta det beslutet eftersom hon är minderårig och du har ensam vårdnad.

• Jewano

Visa inte dottern att du är arg, säg att det är fint men att du tycker att det är lite tidigt. Min dotter fick när hon fyllt fem, tidigt men hon hade tjatat sedan hon var tre. Hon har Blomdahls örhängen i medicinsk plast och titan. Fungerar bra! Ta inte bort örhängena nu när det är gjort.

• Regnbågsfärg

Förjävligt gjort av honom men gjort är gjort.

Se till att INTE snurra på det och att hon INTE pillar. Och tvätta ordentligt med saltlösning.

• Momalicious

Jag förstår dig, hade också blivit helt skogstokig! Jag tycker dock du ska låta de sitta kvar om det inte uppstår problem med öronen. Se till att hon inte pillar och köp nån antibakteriell tvål att tvätta med morgon och kväll.

• w3s

Min dotter fick när hon var 2,5 år. Hennes kusiner också. Jag tycker inte att hål i örona är något att bry sig om. Jag tror nog att du inte är arg över att hon fick hål i öronen, du är arg över att det inte var du som gick dit med henne.

• DeLo
    w3s skrev 2013-12-30 14:52:45 följande:
    Min dotter fick när hon var 2,5 år. Hennes kusiner också. Jag tycker inte att hål i örona är något att bry sig om. Jag tror nog att du inte är arg över att hon fick hål i öronen, du är arg över att det inte var du som gick dit med henne.
    Eller för att pappan valde något så osäkert som att gå till en frisör. Själv borde jag kanske gå till ett bageri och be de operera barnen..*tänker*
  • Hannah76
    w3s skrev 2013-12-30 14:52:45 följande:
    Varför tror du det?
    Jag hade blivit arg för att han tagit hål i öronen på ett litet barn som inte kan ta det beslutet själv, för att han gjort det på en frisörsalong o på att han gjort ett "ingrepp" på vårt barn utan att vi pratat om det först.
  • w3s
    DeLo skrev 2013-12-30 14:55:52 följande:
    Eller för att pappan valde något så osäkert som att gå till en frisör. Själv borde jag kanske gå till ett bageri och be de operera barnen..*tänker*

Hannah76 skrev 2013-12-30 14:57:52 följande:
    Varför tror du det?

Jag hade blivit arg för att han tagit hål i öronen på ett litet barn som inte kan ta det beslutet själv, för att han gjort det på en frisörsalong o på att han gjort ett "ingrepp" på vårt barn utan att vi pratat om det först.

Alltså, haha. Jag har fan tagit hål i både öronen och dicken med synål hemma, ögonbrynet med. Skulle de vara farligt menar ni? Har aldrig hört talas om någon som dött av det. Jag skulle kunna ta hål i öronen på den lokala bilskroten om det vore så.
  • Hannah76
    w3s skrev 2013-12-30 15:08:44 följande:

Alltså, haha. Jag har fan tagit hål i både öronen och dicken med synål hemma, ögonbrynet med. Skulle de vara farligt menar ni? Har aldrig hört talas om någon som dött av det. Jag skulle kunna ta hål i öronen på den lokala bilskroten om det vore så.
    Ok. Att skryta om att man är totalt okunnig var nått nytt..

Nu handlar det inte om en vuxen som gör ett eget val.
Svar på tråden Tagit hål i öronen utan att fråga mig