• lelle14

    Lära mig simma?

    Är det nån här som kan lära mig simma till sommaren? :) tycker det är så pinsamt att anmäla mig till nån kurs :/ hade varit mindre pinsamt med en privatlärare. Jag bara sjunker som en sten när jag försöker på egen hand :(

  • Svar på tråden Lära mig simma?
  • krompa

    Om du anmäler dig till kurs för vuxna nybörjare så är alla vuxna i samma sits som dig. Ingen kan simma och de har mest troligt inte lärt sig på högstadiet eftersom de tyckte det var pinsamt att lära sig grunderna när kompisarna var på badet samtidigt.

    Makens krav för att jag ska få anmäla honom till simkurs är att det inte får finnas motionssimmare i bassängerna bredvid där man tränar. Ring runt och fråga.

    Vill du ändå ha privat kurs (utan att någon annan badar samtidigt) kan du höra på badet om de erbjuder det.

    Tänk på att... Om jag skulle hjälpa dig skulle vi ju ändå vara tvungna att gå till badet på vanliga öppettider.

  • lelle14

    Jag hade tänkt att man kunde simträna i nån liten sjö där ingen ser mig :) förutom läraren då :)
    Bor i tingsryds kommun så finns ju många sjöar :) men jag vill ju inte träna ensam ifall jag drunknar. och vill inte gå nån kurs även om alla är i samma situation, tycker det är så pinsamt ändå :/

Svar på tråden Lära mig simma?