• Anonym (Orolig)

"Rester" efter skrapning?

För 2 veckor sen skrapades jag för ett ma. Och har haft ont ända sen skrapningen, men idag när jag gick på toa så kom en "restklump" ut. Så nu undrar jag om det kan tyda på att jag har rester kvar? Någon som vet? Orkar inte gå till sjukhuset igen för att bli hemskickad, har redan varit där pga att jag har haft så ont.

• Svar på tråden "Rester" efter skrapning?
  • Philippa

Ja, det kan tyda på att det är rester kvar, men det kan även vara en vanlig koagulerad blodklump som vem som helst kan få...

• mamaleona

Är det onda kvar eller blev det bättre iom att nåt kom ut? Isf kan det vara så att du haft sammandragningar eftersom livmodern försökt få ut det som varit kvar, o om det nu lättat är det lugnt, du kan avvakta. Har du ännu ont? Visst, man KAN ibland måsta skrapas 2ggr men ovanligt är det, ont två veckor ska man inte ha efter en vanlig skrapning. Har du tempat också? Hälsn en bm

• Anonym (Orolig)
    Philippa skrev 2013-12-30 18:28:33 följande:
    Ja, det kan tyda på att det är rester kvar, men det kan även vara en vanlig koagulerad blodklump som vem som helst kan få...

Det var inte blodklumpar. Har haft missfall förut men då kom det ut av sig själv, och det var precis sådan äcklig köttig klump som kom ut nu med.
  • Anonym (Orolig)
    mamaleona skrev 2013-12-30 18:42:34 följande:
    Är det onda kvar eller blev det bättre iom att nåt kom ut? Isf kan det vara så att du haft sammandragningar eftersom livmodern försökt få ut det som varit kvar, o om det nu lättat är det lugnt, du kan avvakta. Har du ännu ont? Visst, man KAN ibland måsta skrapas 2ggr men ovanligt är det, ont två veckor ska man inte ha efter en vanlig skrapning. Har du tempat också? Hälsn en bm

Nej det onda är fortfarande kvar, men ska avvakta och se om det släpper eller inte nu efter detta. Men tycker inte att det är normalt att ha ont i 2 veckor, samt måste sätta mig jätte försiktigt ännu liksom. :/ Feber eller något har jag inte haft. Och inte någon infektion heller, det kollade dom när jag var på sjukhuset.
  • Anonym (Orolig)

De onda försvann efter några dagar och slutare blöda för 4 dagar sen. Men var på återbesöket idag och hon upptäckte att jag har infektion i livmodern och fick 2 sorters tabletter, har dock inte haft någon feber. Och på vul så såg hon att jag hade något i livmodern men kunde inte konstatera va det va för något, så fick ta en massa prover och ska på återbesök nästa vecka igen. Ägglossningen hade inte heller kommit igång än heller vilket jag trodde :/

• Anonym (Trist)

Känner för dig! Det måste vara så trist att få komplikationer och att ha rester kvar efter en skrapning, då tycker man ju att det ska vara klart. Jag har själv ingen erfarenhet av skrapning men jag går och väntar på att ett naturligt missfall ska ta slut så jag förstår känslan av att man bara vill att det ska vara över! Det är frustrerande.

• Anonym (Orolig)

Ja det är väldigt tung med att allt inte är okej efter en skrapning. (Ångrar dock inte att jag valde skrapning framför tabletter ännu) men man hoppades ju på att kunna plussa typ nu så sonen fick en syskon snart. Har alltid velat att som ska vara tätt födda, Max 2 år imellan.. Men som det ser ut nu blir det till att vänta.. Huvudsaken är att han får en syskon, hur många år det än ska gå emellan.. Men just nu tänker man lite varför man inte började tidigare med ett syskon.. Men man kan aldrig veta sådant här i förväg, även om första gången man är gravid någonsin är helt utan komplikationer, så tror man att nästa graviditet ska vara detsamma! Men ikke, 1 mf och 1 ma efter.. Men tror ändå att de första mf är ett ma iaf.. För fick ett mf hösten 2011, skulle varit i v.9 från sista mens men vul konstaterade bara 6+2. :/ Men det är bara till att fortsätta att kämpa. Och hoppas på att inget är fel på ons.

• Anonym (Orolig)

Usch.. Känner för dig med.. Fick ju då ett "naturligt mf" då 2011.. Det var inget jag vill uppleva igen. Känslan av att se allt komma ut och bara vilja att det ska ta slut snart, känns som om det är en evighet. Och man vill bara gräva ner sig någonstans. :( Usch.. Hoppas det slutar snart för dig och ni kan börja på nytt snart, samt plussar!! Hur lång gången var du?

Svar på tråden "Rester" efter skrapning?