Ångest av nya jobbet.
Hej,
Jag skulle behöva lite vuxen och livserfaren syn på mitt problem. JAG VANTRIVS PÅ MITT NYA JOBB.
Innan någon börjar dömma mig vill jag bara nämna att jag inte är arbetsskygg alls eller bortskämd, jag är 22 år och har jobbat sedan innan min student och efter det har jag jobbat heltid sedan studenten. Jag älskar att jobba och jobbar hårt, har goda referenser och har alltid varit omtyckt och lättlärd.
På mitt senast jobb hade jag stora ansvaruppgifter och arbetade mig snabbt upp till en ansvarsfullroll, men i slutändan blev det för mycket, i och med omstruktureringar skulle många av oss få det sämre, så jag tog chansen att byta jobb för att utvecklas vidare.
Hittade en annons som lät lockande, de ringde efter knappt 12 timmar, kom på intervju och 5timmar sedan ringde de upp och anställde mig de sa att jag skulle få "x summa" i månadslön och bad mig komma att skriva på kontrakt dagen efter. När jag sitter där med kontraltet så står det att "x summa" i månaden kommer jag endast få om jag jobbar 170 timmar (och det kommer jag tydligen aldrig göra säger dem för jag jobbar bara 39 timmar i veckan) besviken blir jag med jobbet lät ju så lockande.
Kommer dit, får knappt någon utbildning i deras system och utbildningssätt, blir ifrågasatt och snäst åt när jag åker på influensan andra och tredje dagen på nya jobbet (vem vill bli sjuk första dagarna på jobbet) och i det stora hela så är arbetsuppgifterna inte alls lika stimulerande som de var i annonsen, alla kollegor verkar hata sitt jobb och sprider dålig stämning.
Nåväl, problemet är nu att jag fått ångest av jobbet, jag kan inte sova innan jag skall jobba, jag mår illa när jag är där och börjar hyperventilera varvat med att tårarna börjar tränga fram. Jag har fått insomningstabletter för att kunna sova och mina lediga dagar går åt till att ha ha ångest för att gå tillbaka.
Jag som bara ville utvecklas vidare hamnade på ett riktigt skitställe där jag aldrig kommer utvecklas mer.
Nu vill jag naturligtvis bara säga upp mig, men eftersom jag vägrar vara arbetslös kan jag inte det samt så är jag oroad över CV;et, hur kommer framtida arbetsgivare se mig om ja bara är på detta ställe någon månad? (började i början på dec på jobbet) Av anledningen att jag är oroad över hur det kommer se ut i CVet vågar jag inte riktigt förmå mig att söka jobb vid sidan av, samt att jag är oroad över att säga upp mig för chefen är en sån bitch och så lär man va kvar en månad, de lär inte bli så imponerade..
Tips och råd tack! (rörigt inlägg, skriver från mobilen)